DACIA, cel mai mare producator auto roman si unul dintre cei mai mari din Europa la ora actuala, se afla intr-o situatie destul de paradoxala, una noua pentru industria auto din Romania, iar asta deoarece in timp ce compania este pe cale sa atinga un nou record de productie, cu peste 700.000 de vehicule produse in acest an, numarul inmatricularilor noi de masini Dacia pe piata interna a scazut semnificativ.
DACIA a confirmat ca dupa primele noua luni ale anului, uzina de la Mioveni raporteaza cifre impresionante, reusind sa creasca productia fata de anul precedent. Specialistii din industrie atribuie acest succes unei cereri crescute pe pietele externe, in special in tari din Europa de Vest, unde modelele Dacia sunt preferate datorita raportului calitate-pret. De asemenea, noile modele lansate, cum ar fi Dacia Duster si Dacia Sandero, au contribuit substantial la aceasta crestere.
DACIA: Problemele SERIOASE din Romania si Paradoxul pentru Producatorul Auto
DACIA, desi productia interna este la cote ridicate, in Romania nu are acelasi succes, deoarece piata auto nu pare sa urmeze aceeasi traiectorie. Numarul inmatricularilor noi de automobile Dacia a scazut in primele luni ale anului 2024 cu putin peste 2%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, asta in timp ce unii rivali asiatici au inregistrat cresteri substantiale.
DACIA ar putea fi afectata de inflatia si cresterea costurilor de trai au afectat puterea de cumparare a romanilor, ceea ce a dus la o scadere a vanzarilor de masini noi. Subventiile guvernamentale pentru achizitionarea de masini electrice si hibride au orientat o parte din potentialii clienti catre alte branduri sau catre segmentul vehiculelor second-hand.
DACIA pare ca isi consolideaza pozitia pe pietele internationale, viitorul pe plan intern are nevoie de unele mici/mari ajustari. Desi compania se pregateste sa doboare recordul de productie, va fi nevoie de noi campanii de promovare a modelelor existente, eventual si reduceri, pentru cresterea vanzarilor pana la finalul anului 2024.