DACIA, unul dintre cei mai importanti producatori auto din Romania, luat decizia oficiala de a pune in derulare o serie de actiuni importante la fabricile din Romania si de a disponibiliza voluntar un numar nespecificat de angajati chiar inaintea dezvaluirii noului model Bigster, programata pentru 14 octombrie la Paris Auto Show.
DACIA a luat aceasta decizie vine intr-un moment de incertitudine pentru companie, care se confrunta cu o scadere a vanzarilor in anumite regiuni, inclusiv in Romania, chiar daca ele nu sunt foarte mari. Desi conducerea nu a oferit detalii clare despre numarul de disponibilizari voluntare, surse din interiorul fabricii de la Mioveni sustin ca acestea vor afecta mai multe departamente, inclusiv cel de productie si cel administrativ.
DACIA pare sa fi pus in aplicare aceasta masura ca parte dintr-un plan mai amplu de restructurare menit sa ajusteze operatiunile si sa reduca costurile. Lansarea noului SUV Bigster, un model care promite sa aduca un suflu nou in portofoliul DACIA, este vazuta ca un moment crucial pentru companie.
DACIA: Decizia CONTROVERSATA care a Luat prin Surprindere Angajatii si Piata Auto
DACIA Bigster este proiectat sa fie un SUV de dimensiuni medii, accesibil, care sa concureze cu modele similare din gama producatorilor rivali. In ciuda anticiparii pozitive fata de acest model, disponibilizarile voluntare recente ridica intrebari cu privire la stabilitatea financiara a companiei si viitorul pe termen lung.
DACIA a inregistrat in ultimii ani o crestere constanta a vanzarilor, in 2023 aceasta fiind de 14.7% la nivelul intregului grup, fiind asteptat si un nou record anul acesta. In ciuda acestui trend ascendent al companiei, iata ca se incearca reducerea numarului angajatilor din Romania, cu prime substantiale oferite.
Lansarea DACIA Bigster din 14 octombrie, la Paris Auto Show, este privita cu interes de catre experti si fani ai marcii. Acest model ar putea juca un rol important in vitorul vanzarilor DACIA, insa ramane de vazut daca va avea impactul dorit, mai ales in contextul economic actual.
DACIA nu concediaza angajati, ci accepta demisii voluntare inainte de a face disponibilizari fortate, astfel ca nu se stie cati angajati vor pleca de la uzinele din Romania, dar ar putea fi vorba despre cifre cuprinse intre cateva sute si cateva mii, mai ales ca primele sunt extrem de tentante.