Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, are vesti extraordinar de bune pentru milioane de romani din intreaga tara, iar asta deoarece anunta oficial ca primul tronson al mult așteptatei Autostrăzi Timișoara-Moravița este pregătit pentru intrarea în procedura de licitație.
Sorin Grindeanu a confirmat faptul ca, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis deja documentația necesară către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), urmând ca după verificare, să fie publicat anunțul de participare.
Acest tronson va lega localitatea Remetea Mare de Jebel, acoperind o distanță de 35,67 km. Proiectul este finanțat prin Programul Transport, având un termen de 48 de luni pentru proiectare și execuție (12 luni pentru proiectare și 36 pentru execuție).
Sorin Grindeanu subliniaza ca printre construcțiile majore planificate pe acest traseu se numără: un pod impresionant peste râul Timiș, cu o lungime de 1.153 de metri; un Centru de întreținere și coordonare; două parcări de scurtă durată, fiecare dotată cu minim șase stații de încărcare electrică; patru noduri rutiere, la Remetea Mare, Albina, Timișoara Sud și Pădureni.
După validarea documentației de atribuire, CNAIR va stabili data limită pentru depunerea ofertelor, moment mult așteptat de către constructori și de publicul din regiune. Autostrada Timișoara-Moravița va avea o lungime totală de 72,93 km și va oferi o legătură vitală cu frontiera româno-sârbă, contribuind astfel la dezvoltarea economică și la îmbunătățirea infrastructurii de transport din zonă.
Sorin Grindeanu a subliniat și alte proiecte majore de infrastructură care urmează să fie dezvoltate în Vestul țării. Printre acestea se numără: varianta Ocolitoare Timișoara Vest; autostrada Timișoara-Moravița; drumul de legătură dintre DN69 și Autostrada A1; tunelurile de pe Autostrada Lugoj-Deva (Margina-Holdea). Aceste proiecte vor aduce o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii rutiere, sprijinind mobilitatea și economia locală.
Sorin Grindeanu, in ceea ce privește Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), a anunțat un progres fizic de 79% pe șantierul gestionat de constructorul italian. Această secțiune, care leagă Pitești de Curtea de Argeș, măsoară 30,35 km, iar cele mai avansate lucrări se desfășoară pe primii 16 km.
“Circulația pe acest segment ar putea fi deschisă chiar în acest an”, a declarat Sorin Grindeanu, menționând că termenul contractual pentru finalizarea completă a secțiunii este 2025. Acest progres marchează un pas important în îmbunătățirea rețelei de autostrăzi din România.
Vestul țării se pregătește pentru o serie de schimbări majore în infrastructură, începând cu Autostrada Timișoara-Moravița și continuând cu alte proiecte ambițioase. Investițiile în infrastructură sunt esențiale pentru a asigura o dezvoltare durabilă și pentru a îmbunătăți conectivitatea regiunii atât pe plan intern, cât și internațional.