Ministerul Educatiei, Ligia Deca, a anuntat recent publicarea rezultatelor unei decizii foarte importante pentru multi elevi din Romania, iar asta pentru ca in Monitorul Oficial au fost publicate calendarelor pentru evaluarile nationale de la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Aceste schimbari vin cu noutati menite sa imbunatateasca intelegerea nivelului de competente al elevilor.
Ministerul Educatiei spune ca una dintre principalele modificari este extinderea duratei testului la Evaluarea Nationala pentru clasa a II-a (EN II) de la 30 la 45 de minute. Aceasta decizie a fost luata pentru a armoniza durata testelor scrise, permitand elevilor sa-si demonstreze abilitatile de scris, citit si socotit fara presiunea timpului, intr-o ora de curs, asa cum sunt obisnuiti.
La Evaluarea Nationala pentru clasa a VI-a (EN VI), denumirea probelor a fost actualizata conform Legii nr. 198/2023. Primul test evalueaza competente din aria curriculara “Limba si comunicare” – Limba romana. Al doilea test evalueaza competente din aria curriculara “Limba si comunicare” – Limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale.
Ministerul Educatiei spune ca al treilea test evalueaza competente din aria curriculara “Matematica si Stiinte ale naturii”. Elevii apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile in limba materna vor primi testul de “Matematica si Stiinte ale naturii” atat in limba in care au studiat, cat si in limba romana.
Incepand cu anul scolar 2024-2025, rezultatele la EN II, EN IV si EN VI vor fi exprimate sub forma de punctaje. Acestea vor fi incarcate individual pentru fiecare elev, in functie de clasa si testul sustinut.
Ministerul Educatiei subliniaza ca este important de mentionat ca rezultatele individuale nu vor fi afisate public si nu vor fi inregistrate in catalogul clasei. Cu toate acestea, la solicitarea scrisa a elevului, punctajele obtinute pot fi echivalate in calificative sau note si pot fi trecute in catalog.
Modificarile aduse au ca obiectiv o evaluare mai precisa a competentelor elevilor si alinierea sistemului educational la prevederile legale actuale. Prin aceste masuri, se doreste crearea unui mediu educational mai echitabil si adaptat nevoilor fiecarui elev.
This post was last modified on sept. 17, 2024, 6:05 PM 18:05