Ministrul Educatiei, Ligia Deca, a publicat o informare oficiala extrem de importanta, princare dezvaluie tuturor romanilor ca a participat recent la reuniunea Comitetului National pentru Aderarea la OCDE, unde au fost prezentate rezultatele si obiectivele Romaniei in procesul de aderare la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).
Ministrul Educatiei transmite ca in cadrul acestei intalniri, a subliniat progresele realizate in sectorul educatiei, considerat esential in evaluarea generala a capacitatilor tarii noastre. “Evaluarea expertilor OCDE cu privire la capacitatile Romaniei de a implementa instrumentele juridice substantiale ale organizatiei, in ceea ce priveste Comitetul pentru Politici Educationale (EDPC), a fost pozitiva. Acest rezultat se bazeaza pe autoevaluarea Romaniei si pe schimbarile legislative din 2023,” a declarat Ligia Deca.
Procesul de aderare continua in domeniul educatiei si competentelor, iar in luna octombrie vor avea loc patru sesiuni speciale in cadrul grupurilor de lucru ale OCDE. Ministrul a exprimat increderea ca, pana la sfarsitul acestui an, Romania va finaliza cu succes etapele de analiza privind educatia, un pas important in aderarea oficiala la OCDE.
Ministrul Educatiei, in cadrul unei Hotarari de Guvern, stabileste modul de infiintare al serviciilor de educatie timpurie complementare. Acestea sunt esentiale pentru completarea numarului insuficient de crese si gradinite in anumite zone ale tarii. Ele vor fi infiintate la initiativa autoritatilor locale sau a inspectoratelor scolare judetene si vor functiona ca structuri ale unitatilor de invatamant deja existente.
“Aceste servicii de educatie timpurie pot fi organizate atat in sistem public, cat si privat, respectand standardele stabilite de Ministerul Educatiei,” mentioneaza Hotararea de Guvern. Complementaritatea acestora va contribui la o mai buna acoperire a nevoilor educationale din randul copiilor prescolari, asigurand un acces mai larg la educatie de calitate.
Ministrul Educatiei a inclus in Hotararea de Guvern si prevederi conform carora serviciile de educatie timpurie complementare particulare vor avea autonomie organizatorica si economico-financiara, in conformitate cu Legea Invatamantului Preuniversitar nr. 198/2023, ceea ce va permite o flexibilitate mai mare in implementarea acestora.
Ministrul Educatiei a subliniat ca toate aceste masuri fac parte din eforturile Romaniei de a moderniza si imbunatati sistemul educational, in paralel cu procesul de aderare la OCDE, un demers strategic care va aduce beneficii pe termen lung pentru societatea romaneasca.