Ministrul Educatiei, Ligia Deca, anunta in mod oficial o serie de decizii extraordinar de importante pentru sistemul de invatamant din Romania, deoarece intai a demarat un proiect ambitios pentru a schimba fata scolilor din Romania, ea spunand: “Schimbam fata scolilor din Romania!”.
Ministrul Educatiei subliniaza faptul ca trei noi scoli vor fi construite in Iasi, iar contractele de executie pentru alte doua scoli vor fi semnate in curand. Pana la sfarsitul acestui an, vor fi semnate contractele de executie pentru inca trei scoli: doua in judetul Vaslui si una in judetul Iasi, iar procedurile pentru achizitia lucrarilor de construire a doua scoli in Municipiul Bucuresti vor fi lansate in scurt timp.
Ministrul Educatiei a precizat ca, pana la sfarsitul lunii octombrie 2024, vor fi semnate contractele de proiectare pentru alte 12 scoli. In total, in cadrul proiectului “Scoli mai sigure, incluzive si sustenabile”, vor fi construite 22 de scoli noi in toata tara.
Aceste demersuri vin in contextul primei intalniri oficiale a ministrului Educatiei cu Yasser El-Gammal, noul director de tara al Bancii Mondiale, pentru monitorizarea acestui proiect. Proiectul este finantat partial prin fonduri europene si de catre Banca Mondiala, care sprijina astfel dezvoltarea infrastructurii educationale in Romania, contribuind la crearea unor spatii de invatare moderne si sigure pentru elevi.
Ministrul Educatiei a subliniat importanta instruirii personalului din scoli, anuntand ca 44 de formatori din cele 22 de scoli incluse in proiect vor fi pregatiti pentru a forma la randul lor alti colegi in acordarea primului ajutor. Prin acelasi proiect se va achizitiona si echipamentul necesar pentru instruirea scolilor, la finalizarea cursurilor de formare a formatorilor.
Aceasta initiativa are rolul de a creste siguranta elevilor si de a asigura pregatirea adecvata a cadrelor didactice in caz de urgente medicale, subliniind importanta unei reactii rapide si eficiente.
O alta initiativa a Ministrului Educatiei este colaborarea cu Asociatia OvidiuRO si Asociatia Toti Copiii Citesc, in vederea promovarii literatiei si a obiceiurilor de lectura in randul copiilor. Protocolul de colaborare semnat astazi prevede organizarea unor sesiuni de formare a inspectorilor si directorilor pentru educatie timpurie si invatamant primar, precum si a profesorilor, pentru dezvoltarea competentelor de literație timpurie si a obiceiurilor de lectura.
Ministrul Educatiei a subliniat ca abilitatile de citire, scriere si intelegere sunt fundamentale pentru invatarea pe termen lung si ca aceste initiative vor contribui la cresterea performantelor scolare si la reducerea ratei de abandon scolar.
In cadrul scolilor, vor fi create insule de lectura, iar pachete de carti potrivite pentru curriculumul gradinitelor si claselor pregatitoare, I si a II-a vor fi distribuite. De asemenea, scolile din comunitatile vulnerabile vor primi pachete de resurse pentru literatie timpurie, corelate cu programa scolara, pachete care includ carti, fise de lucru si ghiduri pentru profesori, menite sa sustina dezvoltarea competentelor de literație si predarea diferentiata. Insulele de lectura vor constitui un spatiu atractiv si prietenos pentru copii, incurajandu-i sa descopere placerea lecturii si sa-si dezvolte imaginatia si creativitatea.
Peste 700.000 de carti au fost deja distribuite copiilor prin proiectul Asociatiei OvidiuRo, “Citeste-mi 100 de povesti”, ce are scopul de a incuraja lectura in randul celor mici. Ministrul Ligia Deca s-a declarat increzatoare ca parteneriatul semnat astazi va aduce si mai multi copii mai aproape de placerea lecturii si de beneficiile ei, contribuind astfel la imbunatatirea educatiei si a accesului la resurse educationale.
Proiectul “Citeste-mi 100 de povesti” nu doar ca faciliteaza accesul la carti, dar si promoveaza timpul de calitate petrecut de parinti cu copiii, sustinand formarea unei relatii puternice intre familie si scoala.
Aceste initiative reflecta angajamentul Ministerului Educatiei de a asigura un sistem educational modern, incluziv si adaptat nevoilor actuale ale copiilor, oferindu-le acestora oportunitati egale pentru dezvoltare si acces la un mediu educational de calitate.
This post was last modified on oct. 8, 2024, 12:53 AM 00:53