Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a confirmat in mod oficial aprobarea unui nou act normativ ministerual, care prevede o serie de masuri foarte importante cu privire la Reglementarile Aeronautice Civile Romane RACR-CNS – “Operarea Sistemelor de Comunicatii, Navigatie, Supraveghere”, volumul IV, “Sisteme de Supraveghere si de Evitare a Coliziunii”, editia 3/2024.
Sorin Grindeanu subliniaza ca Romania, ca stat semnatar al Conventiei privind Aviatia Civila Internationala (OACI), semnata la Chicago la 7 decembrie 1944, are obligatia de a transpune in cadrul national standardele si practicile recomandate continute in anexele la Conventie.
Conform Legii nr. 21/2020 privind Codul aerian, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), asigura certificarea agentilor aeronautici civili si supravegherea mentinerii conditiilor asociate documentelor de certificare emise.
Sorin Grindeanu mentioneaza in ordin ca, prin noua reglementare, se asigura transpunerea ultimelor amendamente adoptate la nivelul OACI, inclusiv cele cuprinse in editia 5/2014 a Anexei 10, volumul IV, “Sisteme de Supraveghere si de Evitare a Coliziunii”. AACR a transmis spre avizare proiectul noii editii cu adresa nr. 24177 din 29.07.2024, in vederea actualizarii cadrului national de reglementare conform obligatiilor internationale.
Reglementarea propusa asigura aplicarea la nivel national a standardelor si practicilor recomandate in domeniul telecomunicatiilor aeronautice, in special in ceea ce priveste supravegherea radar si utilizarea sistemelor de bord pentru evitarea coliziunilor in zbor (ACAS). Aceste sisteme se bazeaza pe tehnologii de transmitere automata a unui set extins de date de la aeronave, precum pozitia GPS, viteza si altitudinea, catre sistemele de control al traficului aerian, utilizate in cadrul unui radar secundar de supraveghere (SSR).
Noua editie a RACR-CNS vol. IV defineste sistemele de supraveghere si de evitare a coliziunii in aviatie si stabileste procedurile generale specifice serviciilor de supraveghere necesare operarii traficului aerian in conditii de siguranta, regularitate si eficienta.
Sorin Grindeanu transmite in mod oficial faptul ca o conformare a furnizorilor de servicii de comunicatii, navigatie si supraveghere cu noile reguli si cerinte va fi asigurata prin activitatea de monitorizare continua desfasurata de AACR, in calitatea sa de autoritate nationala de supervizare a sigurantei zborului in aviatie.
Numerotarea elementelor din noua reglementare a fost aliniata cu cea utilizata in Anexa 10 (vol. IV) la Conventia de la Chicago, pentru a asigura implementarea corecta si coerenta a prevederilor si pentru a simplifica procesul de identificare si notificare a diferentelor catre OACI.
In procesul de actualizare a reglementarii, AACR s-a consultat cu Regia Autonoma “Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian”, in calitate de furnizor national de servicii de navigatie aeriana cu responsabilitati in aplicarea noilor prevederi.
Prin aceasta initiativa, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii reafirma angajamentul Romaniei de a respecta standardele internationale in domeniul aviatiei civile si de a asigura un nivel ridicat de siguranta si eficienta in traficul aerian national.
This post was last modified on oct. 26, 2024, 1:09 PM 13:09