Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a facut o serie de foarte importante anunturi de ultim moment pentru milioane de romani din intreaga tara, iar asta pentru ca a declarat in mod oficial ca s-a dat unda verde pentru lansarea in licitatie a contractului pentru constructia Lotului 2A (Ditrău-Grințieș), parte integranta a Autostrazii Unirii (A8).
Sorin Grindeanu spune ca acest segment, cu o lungime de 38 de kilometri, reprezinta cel mai lung lot al sectiunii montane a A8, care se intinde intre Sărățeni si Pipirig. Contractul, initiat de Compania Națională de Infrastructură Rutiera (CNIR), este finantat prin Programul Transport 2021-2027 si are o valoare maxima de 6,4 miliarde de lei, fara TVA.
Durata proiectului este estimata la 54 de luni, impartita in 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor. Data limita pentru depunerea ofertelor este stabilita pentru 19 decembrie 2024.
Lotul 2A se remarca prin complexitatea constructiilor ce vor fi realizate pe traseu, dintre care 57% vor consta in tuneluri si viaducte, totalizand 21 de kilometri. In plus, proiectul include construirea unui nod rutier la Ditrău, in judetul Harghita, care va asigura conexiunea cu DN 12, precum si o descarcare provizorie in judetul Neamt, permitand functionarea independenta a acestui lot.
Sorin Grindeanu mentioneaza ca intreaga sectiune montana a A8, avand o lungime de 116 kilometri, este impartita in patru loturi: Lotul 1C (Sărățeni-Joseni): 32,4 km – Termen depunere oferte in SEAP: 16 decembrie 2024; Lotul 1D (Joseni-Ditrău): 14,4 km – Termen depunere oferte in SEAP: 25 noiembrie 2024; Lotul 2A (Ditrău-Grințieș): 37,9 km – Termen depunere oferte in SEAP: 19 decembrie 2024; Lotul 2B (Grințieș-Pipirig): 31,5 km – Documentatia urmeaza sa fie transmisa spre validare catre ANAP in data de 1 noiembrie 2024.
In cadrul Lotului 1C, vor fi construite 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate, 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte) si 2 parcari de scurta durata destinate masinilor electrice. Pasajele si tunelurile vor avea o lungime totala de aproximativ 16 kilometri, reprezentand 50% din lungimea totală a acestui lot. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 de metri, iar cel mai inalt viaduct va ajunge la 45 de metri.
Sorin Grindeanu a fost prezent si la evenimentul de lansare a programului pentru Romania al PSD, unde a declarat: „Am venit astazi in fata romanilor sa expun, in mod realist, ceea ce Partidul Social Democrat poate sa realizeze pentru infrastructura si transporturile din Romania.
Putem spune ca am intrat pe o cale sigura: calea spre dezvoltare prin investitii!. Prin si cu ajutorul marilor santier de infrastructura, asiguram o cale sigura spre progres, confirmata de aproximativ 250 de kilometri noi de drumuri de mare viteza ce se vor finaliza in fiecare an.”
Sorin Grindeanu a subliniat importanta finalizarii proiectelor mari pentru dezvoltarea economiei, mentionand eforturile depuse in ultimii trei ani pentru recuperarea intarzierilor din sectorul rutier. „Este vital sa continuam sa garantam rezultatele prin implicare, profesionalism si, mai ales, prin continuitate.
Astfel, vom oferi mediului de afaceri predictibilitatea necesara investitiilor, angajatilor sansa la salarii mai bune lucrand aproape de casa si copiilor echilibrul familial oferit de parintii care pot ramane la munca in tara,” a adaugat ministrul Transporturilor.
This post was last modified on oct. 30, 2024, 6:28 PM 18:28