Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, urmeaza sa aprobe un nou ordin ce vizeaza o serie de prevederi extrem de importante pentru Romania, ele aplicandu-se pentru circulatia materialului rulant automotor destinat transportului de persoane, cu un gabarit CFR depasit.
Ministrul Transporturilor anunta in mod oficial faptul ca ordinul reglementeaza normele de circulatie pentru trenurile care depasesc gabaritul standard CFR, dar care se incadreaza in limitele de siguranta ale gabaritului 0-VM.
Conform noilor prevederi, companiile implicate in transportul feroviar de calatori, precum Compania Nationala de Cai Ferate „C.F.R.” – S.A. (CFR), operatorii de transport feroviar (OTF), si alte autoritati competente, trebuie sa respecte instructiunile anexate la prezentul ordin. Scopul este de a asigura siguranta si eficienta circulatiei pe retelele feroviare ale tarii.
Ministrul Transporturilor specifica oficial ca prevederile ordinului se vor aplica in principal CFR, gestionarilor de infrastructura feroviara, operatorilor licentiati care ofera servicii de transport de calatori, dar si operatorilor de manevra feroviara si detinatorilor de vehicule feroviare destinate transportului public.
Totodata, autoritatile competente care incheie contracte pentru servicii publice de transport feroviar vor trebui sa se conformeze acestor noi reglementari, in conformitate cu OUG nr. 12/1998 privind transportul feroviar.
In vederea implementarii masurilor stabilite, Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana (ASFR) alaturi de CFR si alte autoritati si agenti economici relevanti vor avea responsabilitatea de a asigura respectarea noilor norme.
Ministrul Transporturilor subliniaza faptul ca prin intrarea in vigoare a acestui ordin, orice reglementari anterioare care contravin instructiunilor actuale vor fi anulate. Astfel, Ministerul Transporturilor urmareste sa actualizeze si sa standardizeze normele de siguranta pentru circulatia materialului rulant de mare gabarit, sporind siguranta calatorilor si eficienta operatiunilor feroviare.
Aceasta masura vine ca un raspuns la necesitatea adaptarii infrastructurii feroviare romanesti la noile tipuri de material rulant, avand in vedere cresterea cererii de transport public si nevoia modernizarii retelei feroviare.
This post was last modified on nov. 6, 2024, 1:11 PM 13:11