BCR Romania a lansat un avertisment catre toti clientii sai, din cauza unui pericol extrem de serios pe care multi dintre clientii din Romania il ignora, iar asta pentru ca subliniaza importanta majora a protejarii informatiilor personale si financiare impotriva tentativelor de frauda cibernetica.
BCR Romania recomanda ferm sa nu se divulge nimanui numele de utilizator si parola pentru logarea in aplicatia George sau codurile de acces aferente. De asemenea, este esential sa nu se furnizeze codurile de securitate generate de aplicatie pentru autorizarea platilor sau detaliile cardului bancar, precum numarul, codul CVV sau data de expirare.
BCR Romania le cere clientilor sa nu permita accesul de la distanta al persoanelor necunoscute la dispozitivele lor si sa nu instaleze aplicatii la solicitarea acestora, care ar putea prelua controlul asupra dispozitivului, indiferent de motivul invocat. Este important sa nu se deschida atasamente sau sa se acceseze link-uri primite prin e-mail de la expeditori necunoscuti.
BCR Romania: Avertisment Oficial de ULTIM MOMENT in Imediata Atentie a Clientilor
“BCR ofera siguranta deplina pentru tranzactiile efectuate prin intermediul bancii, dar este esential ca fiecare dintre noi sa fie vigilent si in activitatile desfasurate in afara cadrului bancar, fie pe calculator, tableta sau telefon mobil”, a declarat banca.
BCR Romania transmite ca printre cele mai frecvente modalitati de frauda se numara phishing-ul, care implica trimiterea de e-mailuri ce promit oferte tentante pentru a obtine informatii de la potentiale victime. Phishing-ul este o tentativa de a colecta date sensibile, precum nume de utilizator, parole si detalii ale cardurilor de credit, prin intermediul comunicarii electronice, sub pretextul unor oferte atragatoare.
Infractorii cibernetici sunt activi pe tot parcursul anului, dar mai ales in perioadele cu reduceri sau in timpul evenimentelor comerciale importante. Mesajele frauduloase pot parea legitime, iar reducerile substantiale pot determina oamenii sa actioneze impulsiv, neglijand verificarea reputatiei comerciantului sau siguranta tranzactiei.
BCR Romania sfatuieste clientii sa invete din experientele altora si sa trateze cu scepticism ofertele care promit preturi nerealist de mici, iar asta pentru ca, din pacate, in multe dintre cazurile in care se fura bani, recuperarea acestora este extrem de dificila si implica extrem de multa birocratie.