X

E.ON Trage un Serios Semnal de ALARMA cu Privire la Facturile a Milioane de Romani

E.ON, prin Claudia Griech, directorul general, a lansat un apel urgent pentru milioane de clienti dromani din intreaga tara, dar si autoritati, cu privire la accelerarea pregatirilor in vederea liberalizarii pietei de energie, programata pentru 1 aprilie 2025.

E.ON transmite ca desi termenul se apropie, Romania nu dispune inca de un plan de actiune clar si detaliat, care sa asigure o tranzitie lina si benefica pentru consumatori. “Se discuta intens despre liberalizarea pietei de energie de la 1 aprilie 2025, insa, din pacate, desi ne aflam la mijlocul lunii noiembrie 2023, nu exista inca un set de masuri concrete.

Noi, ca furnizori, ne dorim o piata libera si competitiva, in care clientul sa fie principalul beneficiar, dar in prezent nu este clar care este viziunea autoritatilor,” a declarat Griech. In lipsa unui cadru legislativ si a unor reguli clare, E.ON avertizeaza ca procesul risca sa devina haotic si sa provoace instabilitate pe piata energiei.

E.ON spune ca una dintre principalele probleme este lipsa unei piete angro lichide, care sa ofere semnale de pret clare si stabile. In acest moment, furnizorii nu au posibilitatea de a formula oferte precise pentru perioada de dupa liberalizare, deoarece nu exista semnale coerente in piata.

E.ON Trage un Serios Semnal de ALARMA cu Privire la Facturile a Milioane de Romani

“In lipsa unei piete angro lichide, ne este imposibil sa proiectam si sa stabilim oferte competitive pentru consumatori in perioada de dupa 1 aprilie 2025,” a explicat Griech, mentionand ca acest lucru poate afecta serios relatia cu clientii. Un alt aspect crucial, potrivit E.ON, este asigurarea unui mecanism de sprijin eficient pentru consumatorii vulnerabili, astfel incat acestia sa nu fie afectati negativ de liberalizare.

“Liberalizarea pietei de energie nu trebuie sa insemne ca cei care au dificultati financiare raman fara ajutor,” a spus Griech. Ea a subliniat ca este esential ca statul sa stabileasca clar cine sunt consumatorii vulnerabili si sa ofere sprijinul necesar prin propriile institutii, nu prin intermediul furnizorilor de energie, pentru a evita confuzia si supraincarcarea acestora cu responsabilitati sociale.

E.ON transmite ca, pentru a asigura succesul acestui proces complex, este nevoie de o strategie eficienta de comunicare. Aceasta este necesara pentru a ajuta consumatorii sa inteleaga schimbarile care ii vor afecta direct, explicand ce implica liberalizarea si cum le poate influenta facturile si optiunile. “Este vital sa comunicam cu clientii nostri si sa le explicam ce inseamna o piata libera, astfel incat acestia sa fie informati si pregatiti,” a adaugat directorul E.ON.

E.ON, prin acest apel, isi exprima deschiderea de a colabora cu autoritatile si alte entitati din domeniu pentru a asigura o liberalizare a pietei energiei in conditii de siguranta si transparenta. Cu toate acestea, compania avertizeaza ca lipsa unui plan clar si a unor masuri concrete in aceasta directie poate pune in pericol nu doar relatia dintre furnizori si consumatori, ci si stabilitatea intregului sector energetic.

Redactia iDevice.ro

Disqus Comments Loading...