Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat recent ca infrastructura de transport din Romania s-a dezvoltat constant in ultimii ani, iar autoritatile au obligatia de a continua acest ritm pentru a recupera intarzierile istorice.
Sorin Grindeanu transmite in mod oficial ca PSD, Partidul Social Democrat, isi propune sa finalizeze lucrarile deja demarate la drumurile de mare viteza, sa extinda reteaua de infrastructura majora conform Master Planului de Transport si sa modernizeze transportul feroviar.
Printre prioritatile principale pentru perioada 2025-2028 se numara obiectivul ambitios de a crea pana in 2029 o retea rutiera rapida de peste 2.000 de kilometri, precum si imbunatatirea semnificativa a transportului feroviar pentru calatori si marfuri intre Constanta si granita de vest a tarii.
Sorin Grindeanu dezvaluie si ca se doreste introducerea unor trenuri noi, moderne si sigure pentru calatori, si dezvoltarea transportului feroviar metropolitan, care va facilita accesul la locurile de munca, va reduce traficul rutier si va contribui la diminuarea poluarii.
Ministerul Transporturilor are in plan si sprijinirea industriei nationale pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, utilizarea energiei ieftine si curate in aeroporturile romanesti, precum si extinderea retelei de metrou din regiunea Bucuresti-Ilfov. Un alt obiectiv este asigurarea navigabilitatii pe Dunare pentru 340 de zile pe an.
Ministerul Transporturilor, in calitate de Autoritate de Management pentru Programul Transport 2021-2027, a semnat un contract de finantare cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru proiectul „Pregatirea proiectului de autostrada Sibiu – Pitesti si constructia Sectiunilor 1, 4 si 5 – Faza 2”.
Sorin Grindeanu sustine ca aceasta autostrada, parte importanta din Master Planul General de Transport, va contribui la cresterea eficientei economice prin reducerea timpilor de calatorie si imbunatatirea conectivitatii regionale.
Proiectul va asigura un acces direct la Marea Neagra printr-o autostrada uniforma si va facilita conexiunile internationale prin punctele de frontiera. Fiind prima autostrada care va traversa Muntii Carpati, proiectul va aduce oportunitati economice semnificative pentru comunitatile de-a lungul traseului nord-sud al Romaniei.
Sorin Grindeanu dezvaluie ca proiectul prevede construirea a 40,21 km noi de autostrada, cu patru noduri rutiere, un tunel, 21 de poduri si pasaje, doua centre de intretinere si coordonare, o parcare, un spatiu de servicii si sapte viaducte. Acest proiect reprezinta a doua etapa a investitiei initiate in perioada de finantare 2014 – 2020, fiind sprijinit financiar prin Fondul de Coeziune, in cadrul apelului „Imbunatatirea conectivitatii primare rutiere”.
Cu o valoare totala de 4.026.917.502,05 lei, din care 1.345.386.740,00 lei reprezinta cofinantarea din Fondul de Coeziune, proiectul este parte din strategia nationala de dezvoltare a infrastructurii. Aceasta investitie va gazdui atat traficul de marfa si pasageri pe distante lungi, cat si traficul local specific zonelor metropolitane, oferind un nivel ridicat de siguranta si securitate. Se preconizeaza ca lucrarile sa fie incheiate pana la sfarsitul celui de-al doilea trimestru al anului 2027.
This post was last modified on nov. 12, 2024, 1:29 PM 13:29