Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat un nou proiect de Hotarare de Guvern care vizeaza actualizarea unei alte Hotararii de Guvern foarte importante, mai exact cea cu nr. 768/1991, referitoare la infiintarea si functionarea Registrului Auto Roman (RAR). Aceasta actualizare este necesara in contextul schimbarilor legislative si al noilor atributii atribuite RAR in ultimul deceniu.
“De la ultima modificare a HG nr. 768/1991, din 2011, au fost adoptate numeroase acte normative care au impact asupra prevederilor existente. Este esential sa actualizam cadrul legal pentru a reflecta aceste schimbari si pentru a imbunatati activitatea RAR”, a declarat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu spune ca modificarile propuse in noul act normativ vizeaza in principal actualizarea prevederilor privind conducerea RAR, alinierea acestora cu Ordonanta de Urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice. Astfel, se urmareste asigurarea unei administrari moderne si eficiente a institutiei.
Sorin Grindeanu afirma ca obiectul de activitate al RAR va fi extins pentru a include noi atributii stabilite prin acte normative adoptate ulterior. Acestea includ omologarea UE si ONU de tip a vehiculelor rutiere, omologarea UE individuala a vehiculelor, monitorizarea si raportarea emisiilor de CO2 catre Comisia Europeana pentru diverse categorii de vehicule, precum si raportarea activitatilor aferente sistemului IMI (Internal Market Information).
In plus, RAR va furniza informatii catre detinatorii de vehicule prin intermediul serviciului “RAR Auto-Pass” si va participa activ la elaborarea pozitiei nationale in cadrul proiectelor de acte normative ale Uniunii Europene si Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite (CEE-ONU).
Extinderea atributiilor Consiliului de Administratie al RAR este o alta modificare semnificativa. Acesta va avea responsabilitati noi, precum aprobarea programelor de dezvoltare si functionare a retelei de reprezentante teritoriale, aprobarea investitiilor din fondurile proprii ale regiei, avizarea investitiilor care necesita subventii de la stat si a cererilor de imprumut pe termen lung sau mediu.
Sorin Grindeanu mentioneaza ca actualizarea modului de finantare a RAR este de asemenea prevazuta, permitand institutiei sa acceseze fonduri europene si subventii de la stat pentru imbunatatirea bazei materiale utilizate. Noul act normativ va specifica modalitatile prin care astfel de investitii pot fi aprobate si implementate.
Modificarile sunt esentiale pentru a alinia functionarea RAR la cerintele actuale si pentru a-i permite sa raspunda eficient noilor provocari din domeniul auto. “Prin aceste schimbari, ne asiguram ca RAR dispune de cadrul legal si financiar necesar pentru a-si indeplini misiunea la cele mai inalte standarde”, a subliniat ministrul Grindeanu.
Actualizarea legislatiei va avea un impact pozitiv asupra industriei auto din Romania, asigurand conformitatea cu normele europene si internationale. De asemenea, va facilita implementarea noilor tehnologii si a standardelor de mediu, contribuind la reducerea emisiilor si la cresterea sigurantei rutiere.
Sorin Grindeanu subliniaza ca proiectul de act normativ urmeaza sa fie supus dezbaterii publice si avizarii interministeriale, inainte de a fi adoptat de Guvern. Autoritatile invita toti factorii interesati sa participe activ la procesul de consultare pentru a asigura o legislatie eficienta si adaptata nevoilor actuale.
This post was last modified on nov. 15, 2024, 2:38 PM 14:38