Ministrul Educatiei, Ligia Deca, aduce in atentia elevilor, parintilor si profesorilor din Romania, faptul ca un raport extrem de important cu privire la Romania a fost lansat in cursul zilelor trecute de catre Asociatia Internationala pentru Evaluarea Performantelor Educationale (IEA), ei vizand studiul privind competentele digitale si alfabetizarea informationala, bazat pe date colectate din 34 de tari, inclusiv Romania.
Ministrul Educatiei subliniaza ca studiul ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study) are ca scop evaluarea capacitatii elevilor de clasa a VIII-a de a utiliza tehnologia in mod eficient pentru diverse scopuri. Accentul este pus nu doar pe abilitatile tehnice, ci si pe capacitatea de a rationa critic in calitate de “consumatori” si creatori de informatie.
Raportul ofera o perspectiva cuprinzatoare asupra modului in care tehnologiile digitale sunt integrate in educatia preuniversitara din Romania, evidentind atat progresele realizate, cat si provocarile existente.
Ministrul Educatiei, mentioneaza rolul esential al ministerului in promovarea transformarii digitale in invatamant. “Ministerul Educatiei isi asuma rolul de catalizator al transformarii digitale in invatamant, investind peste 1 miliard de euro — inclusiv prin intermediul PNRR in ultimii doi ani — pentru modernizarea infrastructurii digitale si dezvoltarea competentelor digitale ale cadrelor didactice”, a declarat aceasta.
Prin implementarea Cadrului national de competente digitale pentru elevi si profesori si alinierea la standardele europene DigComp 2.2, ministerul urmareste crearea unui ecosistem educational dinamic. “Acesta va sta la baza pregatirii elevilor pentru provocarile viitorului digital, va eficientiza procesele administrative si va spori transparenta in sistemul educational”, a adaugat Ligia Deca.
In cadrul acestor eforturi, peste 5.800 de unitati de invatamant au fost dotate cu tehnologie moderna, iar peste 100.000 de cadre didactice au beneficiat de formare in competente digitale. “Prin aceste eforturi construim fundamentul unei educatii digitale de inalta performanta, adaptata exigentelor secolului XXI”, a concluzionat ministrul.
Ministrul Educatiei confirma ca adoptarea Cadrului national de competente digitale al profesionistului din educatie (DigCompEdu): Acest instrument sprijina cadrele didactice de la toate nivelurile educationale in evaluarea si dezvoltarea competentelor digitale. Cadrul ofera un model de progres structurat pe sase niveluri, de la A1 la C2, facilitind un traseu clar de dezvoltare a abilitatilor digitale.
Adoptarea Cadrului national de competente digitale pentru elevi: Acesta ofera cadrelor didactice repere clare privind nivelurile de competenta pe care elevii trebuie sa le dezvolte. Bazat pe standardele DigCompRo si DigComp 2.2, cadrul asigura alinierea la cele mai bune practici globale si include descriptori specifici pentru fiecare competenta si nivel de performanta asteptat.
Prin aceste initiative, Ministerul Educatiei demonstreaza un angajament ferm fata de modernizarea si digitalizarea sistemului educational, pregatind atit elevii, cit si profesorii pentru a face fata cu succes provocarilor erei digitale.
This post was last modified on nov. 16, 2024, 1:19 PM 13:19