Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunta o o Hotarare a Guvernul Romaniei care urmeaza sa fie adoptata in perioada urmatoare si care aduce initiative pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, prin care sunt stabilite indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investitii ”Lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata – etapa a II-a – faza studiu de fezabilitate – SRCF Iasi” – pod km 343+714.
Sorin Grindeanu, a subliniat ca aceasta initiativa are un caracter de utilitate publica si este de interes national. Podul vizat este situat pe linia de cale ferata Ploiesti – Vicsani, la kilometrul 343+714, intre statiile Secuieni-Roman si Roman, in extravilanul Municipiului Roman si al Comunei Horia, judetul Neamt.
Traversand raul Moldova, podul este destinat unei cai ferate duble, fiind construit cu suprastructuri independente pentru fiecare linie. Structura actuala include tabliere cu grinzi cu zabrele trapezoidale si calea jos.
Constructia initiala a podului dateaza dinaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial, insa a suferit modificari semnificative in 1944, cand suprastructura distrusa a fost inlocuita, iar elementele de infrastructura au fost consolidate pe fundatiile existente.
Sorin Grindeanu mentioneaza ca in ultimele doua decenii, lipsa investitiilor in intretinerea infrastructurii feroviare a condus la o deteriorare semnificativa a structurilor de arta, cum sunt podurile si podetele. Defectele provocate de neexecutarea lucrarilor de intretinere au fost agravate de factorii de mediu, generand reactii in lant ce pot afecta iremediabil structura.
„Neexecutarea la timp a unor lucrari simple si relativ ieftine poate duce la aparitia unor lucrari complexe si costisitoare, care perturbeaza grav traficul feroviar,” a declarat ministrul.
Prin acest proiect, se urmareste aducerea podului la parametrii tehnici proiectati, eliminarea punctelor periculoase, a restrictiilor de viteza si a limitarilor cauzate de starea actuala a structurii. Reabilitarea va permite cresterea vitezei de circulatie, reducerea timpilor de parcurs si cresterea capacitatii de transport pe aceasta linie strategica.
Avand in vedere prognoza cresterii cererii de transport feroviar, investitiile in modernizarea retelei devin cruciale. Compania Nationala de Cai Ferate ”C.F.R.” – S.A., in calitate de beneficiar al proiectului, va implementa lucrarile de reabilitare. Studiul de fezabilitate realizat in cadrul SRCF Iasi prezinta solutii care vor contribui la imbunatatirea parametrilor tehnici ai podului si la cresterea sigurantei traficului feroviar.
Prin aprobarea acestei hotarari, Guvernul Romaniei demonstreaza angajamentul pentru dezvoltarea unei infrastructuri feroviare moderne, capabile sa raspunda cerintelor actuale si viitoare de transport.