Ministrul Educatiei, Ligia Deca, a anuntat recent publicarea procedurii actualizate pentru implementarea unor masuri de interes national privind asigurarea conditiilor de egalizare a sanselor pentru elevii cu deficiente de vedere, deficiente de auz si tulburari de neurodezvoltare care sustin examenele nationale. Aceste examene includ Evaluarea Nationala pentru absolventii clasei a VIII-a si Examenul National de Bacalaureat, sesiunea 2025.
Ministrul Educatiei spune ca actualizarea vine in conformitate cu noul calendar al examenului de bacalaureat 2025. Perioada pentru depunerea cererilor de adaptare a conditiilor pentru sustinerea examenelor a fost modificata.
Pentru Evaluarea Nationala, cererile se depun, de regula, inainte de desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a, in anul scolar 2024-2025. In ceea ce priveste Examenul de Bacalaureat, cererile se depun inainte de data limita prevazuta in calendar pentru inscrierea candidatilor in vederea sustinerii probelor A, B, C, D din cadrul examenului national de bacalaureat 2025, adica in luna decembrie.
Ministrul Educatiei mentioneaza ca toti candidatii din seriile anterioare care au sustinut examenul de competente si cei din seria curenta care nu au depus cererea in perioada de inscriere pentru sustinerea probelor de competente pot depune cererea ulterior, dar nu mai tarziu de data limita pentru inscrierea la probele scrise.
“Ma bucur sa subliniez ca avem o legislatie clara privind dotarea corespunzatoare a salilor de clasa”, a declarat Ligia Deca. “Printr-o investitie de peste 41 de milioane de lei de la Ministerul Educatiei, prin PNRR, am semnat contracte de finantare pentru dotarea a peste 1.700 de sali de clasa din Valcea cu echipamente IT de ultima generatie. Acestea includ table interactive, laptopuri, sisteme de sunet, imprimante multifunctionale, camere de videoconferinta si scannere.”
Ministrul Educatiei confirma ca la nivel national, aproape 90.000 de sali de clasa vor fi dotate cu echipamente IT, asigurand astfel un mediu educational modern, adaptat nevoilor si cerintelor actuale ale elevilor si profesorilor.
Aceasta initiativa reprezinta un pas semnificativ spre modernizarea si digitalizarea sistemului educational romanesc, oferind oportunitati egale de invatare pentru toti elevii, inclusiv pentru cei cu nevoi speciale.