Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a anuntat o noua Ordonanta de Urgenta, care urmeaza sa fie aprobata de catre Guvernul Romaniei pentru a permite alocarea sumei de 1.521.810.000 lei din fondul de privatizare pentru majorarea capitalului social al Societatii Carpatica Feroviar Romania S.A., detinuta integral de statul roman prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
“Prin aceasta masura, ne propunem sa revitalizam sectorul feroviar de marfa din Romania, asigurand resursele necesare pentru ca Carpatica Feroviar sa devina un jucator important pe piata transporturilor feroviare,” a declarat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu spune ca suma alocata va fi folosita pentru achizitionarea de active esentiale desfasurarii activitatii societatii, inclusiv locomotive, vagoane, mijloace fixe, obiecte de inventar, terenuri si cladiri necesare mentenantei si reparatiei materialului rulant. Aceste active vor fi achizitionate direct de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa “CFR Marfa” S.A.
“Achizitia acestor active este un pas strategic care ne permite sa modernizam si sa eficientizam transportul feroviar de marfa, contribuind astfel la dezvoltarea economica a tarii,” a adaugat ministrul.
Sorin Grindeanu mentioneaza in Ordonanta de Urgenta ca din totalul sumei, 1.488.765.654 lei vor fi destinati achizitionarii activelor necesare, suma care include TVA. Aceasta este defalcata astfel: 1.165.509.742 lei fara TVA pentru material rulant, mijloace fixe si piese de schimb, 221.446.851 lei reprezentand TVA aferent, 101.809.061 lei pentru constructii si terenuri necesare mentenantei, pentru care nu se aplica TVA conform Codului Fiscal.
Restul de 33.044.122 lei va acoperi necesarul pentru primele cinci luni de functionare, incluzand capitalul circulant, salariile, cheltuielile curente si costurile pentru obtinerea licentelor si autorizatiilor necesare.
Fondurile vor fi virate de Ministerul Finantelor in contul Carpatica Feroviar Romania S.A. deschis la Trezoreria Statului. Ulterior, societatea va achita suma catre ANAF, care o va folosi pentru a stinge partial sau integral datoriile CFR Marfa, inclusiv ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 1115 final din 24.02.2020.
“Acest mecanism ne permite sa gestionam eficient fluxurile financiare si sa asiguram transparenta in utilizarea fondurilor publice,” a mentionat Grindeanu.
Sorin Grindeanu subliniaza in ordonanta ca pe termen scurt, Carpatica Feroviar Romania S.A. isi propune sa operationalizeze activitatea prin obtinerea licentelor de transport si a tuturor autorizatiilor specifice. Pe termen lung, societatea vizeaza sa devina un actor competitiv pe piata transporturilor feroviare de marfa, contribuind la cresterea eficientei si calitatii serviciilor in acest sector.
“Este un moment important pentru infrastructura feroviara a Romaniei. Investind in Carpatica Feroviar, investim in viitorul transporturilor si in dezvoltarea economica sustenabila a tarii,” a concluzionat ministrul Transporturilor.
This post was last modified on dec. 5, 2024, 10:54 AM 10:54