Ministrul Educatiei, Ligia Deca, a facut o serie de declaratii foarte importante cu privire la Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) care aduce investitii fara precedent in sistemul educational din Romania. Potrivit ministrului, aceste investitii incep deja sa produca rezultate vizibile.
„Toate contractele semnate in ultimii doi ani reprezinta pasi concreti spre scoli moderne. Incep sa se finalizeze tot mai multe dintre achizitii, iar scolile si unitatile conexe sunt dotate cu mobilier nou, cabinete, laboratoare si materiale didactice”, a subliniat Ligia Deca.
Ministrul Educatiei afirma ca un exemplu relevant este Palatul National al Copiilor din Bucuresti, care beneficiaza acum de multiple modernizari si dotari. Palatul dispune de un laborator inteligent, complet echipat si functional, cu echipamente si continut educational modern, precum si instruirea cadrelor didactice.
In plus, au fost aduse mobilier si materiale didactice noi, modernizand astfel patru sali de clasa si trei cabinete. Deasemenea, au fost achizitionate o luneta solara si echipamente pentru cercurile de Astronomie si Radiocomunicatii.
Ministrul Educatiei a felicitat echipele implicate in implementarea proiectelor, subliniind ca aceste initiative reprezinta un pas important pentru viitorul copiilor din Romania.
Ministerul Educatiei sustine initiativele care pun in valoare profesorii dedicati, capabili sa transforme comunitatile in care isi desfasoara activitatea. Printre aceste initiative se numara si Gala „Profesorul Anului din Mediul Rural”, organizata de Teach for Romania, aflata la cea de-a patra editie.
Evenimentul are ca scop recunoasterea si celebrarea profesorilor, invatatorilor, educatorilor si consilierilor scolari care, prin profesionalism, curaj si dedicare, schimba destinele copiilor din mediul rural. Pana vineri, 13 decembrie 2024, pot fi nominalizati cadre didactice active in anul scolar 2023-2024 in mediul rural, cu exceptia profesorilor sau alumnilor Teach for Romania.
Ministrul Educatiei mentioneaza categoriile de premiere includ educatori, profesori debutanti, dezvoltarea literatiei (abilitatilor de citit-scris), dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale, dezvoltarea leadershipului la elevi, implicare in comunitate si prevenirea abandonului scolar.
Nominalizarile pot fi facute de elevi, colegi, directori, inspectori scolari, parinti, membri ai comunitatii sau specialisti in educatie. Aceste initiative subliniaza angajamentul autoritatilor si al societatii civile pentru imbunatatirea continua a calitatii educatiei in Romania, valorificand potentialul oamenilor care fac diferenta in viata copiilor.