BRD Romania Emite o Noua ATENTIONARE Oficiala Importanta, Vizand Clientii din Toata Romania

BRD Romania Emite Noua ATENTIONARE Oficiala Importanta Vizand Clientii Toata Romania

BRD Romania, una dintre cele mai mari si mai importante banci care activeaza in Romania la ora actuala, a decis sa emita un avertisment extrem de important cu privire la o noua forma de frauda de tip spoofing, care implica utilizarea frauduloasa a numerelor de telefon asociate bancii.

BRD Romania transmite in mod oficial ca, persoane care pretind ca sunt angajati ai bancii folosesc softuri avansate pentru a falsifica numerele de telefon BRD, precum TelVerde sau numerele de urgenta pentru carduri. Aceste apeluri telefonice au scopul de a obtine date personale sau confidentiale de la clienti.

BRD Romania transmite ca, pentru a te proteja impotriva fraudelor bancare,recomanda trei pasi esentiali atunci cand virezi bani unui furnizor. In primul rand, este esential sa folosesti o parola puternica si secreta la e-mail pentru a proteja corespondența electronica impotriva accesului neautorizat.

BRD Romania confirma ca acest lucru previne ca fraudatorii sa obtina acces la conversatiile tale cu partenerii de afaceri. In al doilea rand, este important sa verifici schimbarea contului cu partenerul de afaceri printr-un alt canal de comunicare, cum ar fi telefonic, pentru a evita platile catre conturi frauduloase.

BRD Romania Emite o Noua ATENTIONARE Oficiala Importanta, Vizand Clientii din Toata Romania

Daca partenerul tau de afaceri solicita schimbarea contului de plata, confirma aceasta schimbare printr-un apel telefonic sau alt mijloc de comunicare direct. In al treilea rand, este crucial sa raportezi imediat frauda daca devii victima. Daca observi activitati suspecte sau te dai seama ca ai fost victima unei fraude, informeaza imediat BRD Romania pentru a actiona rapid si a minimiza impactul fraudelor.

BRD Romania a identificat, de asemenea, trei scenarii de frauda frecvent intalnite. Primul scenariu implica fraude cu investitii, unde fraudatorii promit castiguri atractive prin investitii pe platforme de tranzactionare sau transferuri catre diverse conturi, inselandu-te astfel sa iti transferi banii in conturi controlate de acestia.

Al doilea scenariu se refera la moșteniri sau donatii neasteptate, unde este posibil sa primesti notificari false despre o moștenire sau o donatie de la un prieten sau o ruda, insa pentru a primi banii, trebuie sa platesti o taxa catre un cont specificat de fraudatori. Al treilea scenariu este reprezentat de iubirea prefăcută (romance scam), unde persoane cunoscute online pot declara sentimente de iubire si pot solicita informatii personale sau bani sub diverse pretentii, exploatandu-ti increderea pentru a obtine date bancare sau financiare.

BRD Romania subliniaza ca banca nu va solicita niciodata clientilor sa divulge, sa confirme sau sa modifice date personale, date de autentificare bancara sau coduri de autorizare a tranzactiilor prin e-mail, SMS, Whatsapp sau alte link-uri si site-uri transmise de terți. In caz de suspectare a unei fraude, clientii sunt incurajati sa contacteze imediat BRD prin serviciul MyBRD Contact.

Pentru mai multe detalii despre cum sa te protejezi impotriva fraudelor bancare si pentru a raporta situatii suspecte, clientii BRD Romania pot accesa serviciul MyBRD Contact. Este esential sa ramai vigilent si sa actionezi prompt pentru a-ti proteja informatiile personale si financiare. BRD Romania continua sa colaboreze cu autoritatile si sa implementeze masuri de securitate pentru a asigura protectia clientilor sai impotriva tuturor tipurilor de fraude.

author avatar
Redactia iDevice.ro