Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunta in mod oficial ca pregateste adoptarea unei noi Hotarari a Guvernului Romaniei prin care se vor aproba indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui drum de conectivitate la viitorul drum de mare viteza Dej-Bistrita, in judetul Cluj.
Sorin Grindeanu transmite ca proiectul are ca scop principal fluidizarea traficului rutier, reducerea timpilor de deplasare si sporirea sigurantei pe drumurile din zona municipiului Dej. Municipiul Dej este traversat de drumul national DN 1C si intersectat cu DN 17 in partea de nord-est, pe strazi intens circulate, precum strada 1 Mai si strada Bistritei.
Traficul de tranzit si cel greu creeaza frecvent blocaje, afectand timpul de deplasare si siguranta rutiera. Noul drum de conectivitate va permite scoaterea traficului greu din zona urbana, asigurand o legatura rapida intre DN 1C si DN 17, precum si conexiunea cu viitorul drum de mare viteza Dej-Bistrita.
Sorin Grindeanu mentioneaza in acest proiect ca se prevede constructia unui drum cu o lungime de 1.660 metri, care va include doua benzi de circulatie, piste pentru biciclete, trotuare si spatii verzi. Profilul transversal al drumului va avea doua benzi a cate 3,50 metri latime fiecare, iar pe partea stanga a traseului sunt prevazute un spatiu verde, o pista pentru biciclisti cu latimea de 2 metri si un trotuar de 1,50 metri.
La cele doua capete ale drumului, intersectiile cu DN 1C si DN 17 vor fi amenajate cu sensuri giratorii, pentru a facilita accesul si a imbunatati fluxul de trafic. In cadrul studiului de fezabilitate au fost analizate doua variante pentru structura rutiera.
Sorin Grindeanu subliniaza deasemenea ca prima varianta propune o structura rutiera semirigida, cu un cost estimat de 178,8 milioane lei, echivalentul a aproximativ 35,9 milioane euro. A doua varianta propune o structura rutiera rigida, cu un cost estimat de 181,1 milioane lei, echivalentul a aproximativ 36,4 milioane euro. Proiectantul a recomandat adoptarea primei variante, aceasta fiind mai eficienta din punct de vedere tehnic si economic.
Pentru realizarea proiectului, va fi necesara exproprierea a aproximativ 11 hectare de teren, care includ zone agricole, drumuri de exploatatie agricola si suprafete protejate din apropierea caii ferate si albiei raului Somes. Proiectul respecta cerintele de proiectare seismica si geotehnica specifice regiunii. Studiile de teren au inclus foraje geotehnice si determinari de laborator, iar solutia tehnica propune fundatii adanci pentru a asigura stabilitatea structurilor.
Sorin Grindeanu confirma si ca noul drum de conectivitate va aduce multiple beneficii, printre care reducerea congestiilor de trafic si a timpilor de asteptare, cresterea sigurantei rutiere, imbunatatirea accesului la viitorul drum de mare viteza si protectia mediului urban prin reducerea emisiilor de noxe si zgomot cauzate de traficul greu.
“Realizarea acestui drum este un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Dej-Bistrita, contribuind la imbunatatirea calitatii vietii locuitorilor si la sustinerea economiei regionale”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu. Lucrarile urmeaza sa inceapa dupa finalizarea procesului de expropriere si obtinerea tuturor avizelor necesare.