X

BMW Anunta o Inovatie MAJORA la CES 2025 pentru Viitoarele Masini

BMW a anuntat un nou sistem de operare iDrive, revolutionand experienta de condus cu o piesa centrala atragatoare: un afisaj heads-up (HUD) 3D care se intinde de la un stalp la altul de-a lungul parbrizului. Aceasta inovatie marcheaza un pas important in directia tehnologiei avansate si a designului futurist, consolidand pozitia BMW ca lider in industria auto.

BMW spune ca Noul sistem iDrive include un volan modern echipat cu butoane haptice si un avansat sistem de realitate augmentata. Acest sistem suprapune directiile de navigare si asistenta soferului cu informatii rutiere esentiale, oferind o experienta de condus mai intuitiva si mai sigura. Una dintre cele mai notabile schimbari este eliminarea grupului traditional de indicatori din bord, inlocuit cu o versiune digitalizata si personalizabila proiectata direct pe parbriz.

„Am adoptat o noua perspectiva in proiectarea UX”, a declarat Christian Bauer, seful departamentului digital si UX la BMW. „Prin apropierea ecranului de drum, soferii pot lua decizii mai rapide si isi pot mentine atentia pe sosea.”

Noul sistem iDrive va fi implementat in viitorul SUV de clasa X, construit pe platforma complet electrica Neue Klasse. BMW prevede lansarea acestui SUV la sfarsitul anului 2025, aducand tehnologiile de ultima generatie direct pe drumurile globale.

BMW Anunta o Inovatie MAJORA la CES 2025 pentru Viitoarele Masini

BMW urmeaza tendinta minimalistă popularizata de Tesla, reducand numarul de ecrane si cadrane din interiorul vehiculului. Desi nu este primul producator care elimina grupul de bord traditional, BMW aduce o abordare unica prin integrarea afisajului HUD pe parbriz. Aceasta miscare reflecta angajamentul companiei de a oferi o „Masina de condus suprem”, adaptandu-se totodata la preferintele moderne ale soferilor.

Frank Weber, directorul de tehnologie la BMW, a subliniat ca noua configuratie nu este doar un simplu ecran video, ci un strat suplimentar de realitate augmentata care conecteaza soferul si masina mai strans la drum. „Informatiile sunt exact acolo unde te-ai astepta sa fie”, a adaugat el.

Afisajul heads-up de la BMW se intinde de-a lungul benzii negre de la baza parbrizului, oferind informatii detaliate despre viteza, asistenta adaptiva la conducere, semafoare, semne rutiere, navigatie si starea de incarcare a vehiculului. Personalizarea este un element cheie, permitand soferilor sa configureze informatiile afisate in functie de preferintele lor.

Spre deosebire de alte HUD-uri, noul afisaj de la BMW este vizibil atat pentru sofer, cat si pentru pasager, eliminand necesitatea de a fi in unghiul potrivit pentru a vedea informatiile. Integrarea functiilor de navigatie si ADAS in HUD face ca traseul ales sa devina verde atunci cand se utilizeaza navigatia la bord cu asistenta pentru sofer.

Pe langa HUD-ul complet pe parbriz, BMW a introdus un nou ecran central de infotainment in forma de romb, care ofera o interfata mai personalizabila. Utilizatorii pot glisa si plasa „pixeli” sau aplicatiile preferate in cateva casete principale de pe ecranul de start pentru acces facil. BMW intentioneaza sa lanseze un magazin de aplicatii dedicat noului UX, incluzand aplicatii platite pentru functionalitati suplimentare, similare cu planurile Hyundai pentru viitorul Ioniq 9.

BMW utilizeaza inteligenta artificiala de varf pentru a invata din comportamentul soferului si a oferi functii relevante bazate pe acest comportament. De exemplu, daca un sofer utilizeaza frecvent modul Sport si aplicatii muzicale pe un anumit traseu, aceste optiuni vor aparea automat pe ecranul central pentru acces rapid. In mod similar, aplicatiile de meditatie sau podcasturi vor fi disponibile in stiva centrala ori de cate ori vehiculul este conectat si incarcat.

Cu noul sistem iDrive si afisajul HUD 3D, BMW continua sa inoveze si sa redefineasca standardele din industria auto. Aceste tehnologii avansate nu doar ca imbunatatesc experienta de condus, dar si cresc siguranta si conectivitatea soferului cu vehiculul si mediul inconjurator. BMW ramane dedicat excelentei in inginerie si design, pregatindu-se sa lanseze aceste inovatii in SUV-ul sau electric Neue Klasse la sfarsitul anului 2025.

Redactia iDevice.ro

Disqus Comments Loading...