ING Romania, una dintre bancile cele mai mari din Romania, atrage atentia tuturor clientilor din tara noastra, dar nu numai, chiar la inceput de an 2025 asupra numarului tot mai mare de inselatorii online care se bazeaza pe „oferte bomba” sau „preturi de nerefuzat”. Aceasta practica consta in comercializarea unor produse sau servicii care, de fapt, nu exista in realitate, dar sunt prezentate intr-un mod ireal de avantajos pentru a pacali victimele.
ING Romania explica faptul ca, printre cele mai des intalnite exemple se numara creditele cu aprobare „garantata 100%”, cu rate foarte mici si perioade de gratie mari, dar fara o evaluare prealabila a bonitatii. De asemenea, sunt oferite bunuri de valoare, precum telefoane, televizoare, automobile sau apartamente la „preturi de nerefuzat”, precum si oferte de cazare si de calatorie care par imbatabile.
Pentru a evita pierderi financiare si experiente neplacute, ING Romania recomanda sa fii foarte atent la oferte exagerat de avantajoase, deoarece, daca pare prea frumos ca sa fie adevarat, probabil ca nu este. In plus, sfatul este sa nu transmiti date personale sau copii ale actelor de identitate prin retelele sociale ori prin e-mail. Poti alege metode de plata sigure, cum ar fi cardul de credit, pentru a avea mai multe sanse sa iti recuperezi banii in caz de frauda.
ING Romania Atrage la Inceputul 2025 ATENTIA Clientilor privind o Problema foarte Serioasa
Este important sa ignori e-mailurile si mesajele private din retelele sociale care ofera castiguri usoare sau credite garantate, mai ales daca acestea contin multe greseli gramaticale. Verifica intotdeauna datele companiei sau ale persoanei care iti face „oferta”, chiar daca vine din strainatate. Inchide fara ezitare apelurile care te asalteaza cu „oferte de creditare de nerefuzat”.
Nu plati in avans pentru produse comandate online, mai ales daca provin de la vanzatori sau site-uri necunoscute. Daca totusi gasesti ceva care iti face cu ochiul, citeste recenziile despre site sau produs inainte de a-l cumpara. In cazul in care produsul comandat nu sosește la timp, contacteaza imediat vanzatorul, iar daca nu primesti raspuns, contacteaza banca. Este esential sa fii vigilent pe retelele sociale, in SMS-uri si in e-mailuri, deoarece inselatoriile pot aparea sub orice forma si cu diverse mesaje tentante.
Daca primesti un e-mail, telefon sau SMS care ti se pare suspect – de exemplu un mesaj de autorizare a unei tranzactii pe care nu ai initiat-o – contacteaza in cel mai scurt timp echipa ING la *2ING sau *2464 (apelabile din retele nationale), ori la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din retele nationale si internationale).
Pentru a ramane in siguranta in mediul online, informeaza-te constant, verifica mereu provenienta oricarei oferte si ia masuri fara intarziere atunci cand ceva pare in neregula. ING Romania incurajeaza clientii sa se protejeze de fraude care exploateaza increderea si entuziasmul pentru „oferte irezistibile”.
This post was last modified on ian. 8, 2025, 1:47 PM 13:47