X

Problema Importanta Combatuta de Ministrul Educatiei cu un Act de ULTIM MOMENT Adoptat de Guvern

Ministrul Educatiei, Daniel David, a semnat publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei unui ordin emis de catre predecesorul sau, care aduce noi reglementari privind modul in care se va aborda fenomenul segregarii scolare in invatamantul preuniversitar. Acest demers urmareste sa asigure conditii egale pentru toti elevii, indiferent de statutul lor socio-economic, etnie sau alte criterii ce ar putea duce la discriminare.

Ministrul Educatiei a stabilit prin ordin ca se aproba o Metodologie noua, menita sa ofere un cadru integrat pentru monitorizarea, evaluarea, identificarea, prevenirea si combaterea segregarii scolare. Documentul include proceduri mai clare, astfel incat autoritatile educationale sa poata interveni in mod eficient atunci cand sunt semnalate situatii de separare a elevilor pe criterii discriminatorii.

In vederea aplicarii acestor masuri, se vor implica diferite structuri din cadrul Ministerului Educatiei, cum ar fi Comisia Nationala pentru Desegregare Scolara, Unitatea de Politici Publice „Romania Educata“, Directia generala minoritati si desegregare, Directia generala echitate si performanta in invatamantul preuniversitar, precum si inspectoratele scolare judetene si unitatile de invatamant.

Prin intermediul acestui nou cadru legal, se doreste consolidarea eforturilor de prevenire a situatiilor in care elevii sunt impartiti pe baza de origini sociale sau etnice. In plus, Ordinul nr. 7.701 din 2024 anuleaza actele normative anterioare in acest domeniu, printre care se afla Ordinul nr. 6.134/2016 si Ordinul nr. 5.633/2019, pentru a oferi o viziune unitara si a elimina eventualele neclaritati legislative.

Ministrul Educatiei incearca adoptarea unei strategii mai coerente, care sa se bazeze pe date actualizate si pe o colaborare extinsa intre toate institutiile implicate. Masurile prevazute de aceasta Metodologie presupun, printre altele, efectuarea de controale periodice in scoli, instruirea cadrelor didactice pentru a identifica semne ale segregarii, precum si dezvoltarea unor planuri de interventie adaptate nevoilor reale ale comunitatilor scolare.

Deasemenea, se pune accent pe cresterea gradului de constientizare a parintilor si a elevilor in legatura cu efectele negative ale segregarii, fiind incurajata participarea activa la proiecte educationale menite sa promoveze incluziunea sociala si respectul reciproc.

In cele din urma, publicarea acestui Ordin marcheaza un pas important in directia garantarii unui sistem educational echitabil, in care fiecare copil are acces la aceleasi oportunitati de invatare. Autoritatile doresc ca, printr-un proces riguros de monitorizare si evaluare, sa previna orice situatie care ar putea duce la discriminari sau tratamente inechitabile in scoli.

Astfel, se creeaza premisele pentru un mediu scolar incluziv, in care se pune accentul pe dezvoltarea armonioasa si pe obtinerea de rezultate cat mai bune pentru toti elevii.

Redactia iDevice.ro

Disqus Comments Loading...