Romania a aderat la Schengen de la 1 ianuarie 2025, iar acest pas este extrem de important pentru tara noastra, in contextul in care de peste 10 ani de zile se fac eforturi sustinute pentru a indeplini acest obiective, insa aceasta realizare nu rezolva una dintre problemele extrem de mari pe care le are tara noastra si care par departe de rezolvare.
Romania are probleme majore cu infrastructura sa rutiera, iar ministrul de interne, Catalin Predoiu, spune ca aderarea la Schengen nu va rezolva acest lucru, pentru ca ministerul Transporturilor este cel care trebuie sa se ocupe dea ea, cresterea traficului de masini si persoane prin tara putand chiar sa genereze mai multe probleme, in final.
Romania investeste constant in infrastructura, insa aderarea la Schengen nu poate fi pusa in valoare cu adevarat daca nu exista si o retea nationala de autostrazi care sa lege zonele de granita si partea centrala, inclusiv cu capitala, iar in ciuda eforturilor recente, inca mai sunt multe de facut in aceasta privinta, dar e nevoie de mai multi bani si timp.
“Cel mai simplu e să oprești cetățeanul sau mijlocul de transport și să controlezi, dar asta înseamnă să faci o coadă de nu se mai termină. Și mai vreau să adaug un lucru: nu putem rezolva traficul doar prin intrarea în spațiul Schengen.
E nevoie de investiții în infrastructură, infrastructura e o mare, constrângere nu ține de Ministerul de Interne, știu că ești colegii de la CNAIR se ocupă de treaba asta, dar eu vreau să spun că până nu dezvoltăm infrastructura pe șosele în interior și la frontieră, nu este suficient doar ceea ce am realizat noi prin Ministerul de Interne.”