Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a dezvaluit astazi in mod oficial ca Guvernul Romaniei a hotarat aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru constructia unui nou drum de legatura intre Drumul Expres (DEx) Braila-Galati si Centura Municipiului Galati. Potrivit declaratiilor oficiale, acest proiect va contribui semnificativ la fluidizarea traficului in regiune si va asigura, totodata, un acces mai rapid catre Podul Braila, aflat in faza de implementare.
Sorin Grindeanu afirma ca, noul sector rutier va avea o lungime de 6,92 kilometri si va fi prevazut cu patru benzi de circulatie (doua benzi pe sens), oferind o capacitate sporita pentru traficul auto. Finantarea va fi obtinuta prin intermediul PT, iar valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) depaseste 812 milioane de lei, subliniind importanta strategica a proiectului pentru infrastructura nationala.
In ceea ce priveste termenul de executie, autoritatile estimeaza ca lucrarile vor putea fi finalizate in circa 24 de luni, cu conditia unei bune coordonari intre toti actorii implicati. Pe traseul noului drum vor fi construite si sase poduri si pasaje, menite sa imbunatateasca conectivitatea dintre principalele artere rutiere din zona.
Sorin Grindeanu mentioneaza ca initiativa se bazeaza pe un protocol semnat intre CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) si Consiliul Judetean Galati, iar scopul final este de a crea o retea rutiera coerenta, care sa faciliteze transportul de persoane si marfuri intre Braila, Galati si localitatile invecinate.
In paralel cu dezvoltarea acestei legaturi rutiere, autoritatile au oferit detalii despre progresele inregistrate pe santierul Sectiunii 4 (Tigveni – Curtea de Arges) din Autostrada Sibiu-Pitesti. Constructorul austriac responsabil de executia celor 9,86 kilometri ai acestei sectiuni a reusit sa avanseze substantial in constructia primului tunel forat pe o autostrada din Romania, care va avea o lungime de peste 1.300 de metri.
Sorin Grindeanu confirma deasemenea si ca in prezent, sapaturile au atins 1.193 de metri pe sensul Sibiu-Pitesti si 1.026 de metri pe sensul Pitesti-Sibiu, ceea ce marcheaza un progres fizic total de aproximativ 60%. Conform reprezentantilor Ministerului Transporturilor, exista sanse reale ca, pana la sfarsitul acestui an, sa se circule pe mai mult de 140 de kilometri de autostrada intre Tigveni si Bucuresti, odata ce vor fi finalizate si ultimele 14,65 de kilometri ai Sectiunii 5 (intre Baiculesti si Curtea de Arges).
Totusi, in ceea ce priveste termenul contractual, finalizarea completa a lucrarilor de pe Sectiunea 4 (Tigveni – Curtea de Arges) ramane prevazuta pentru anul 2027. Aceasta etapa importanta in dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania demonstreaza eforturile sustinute ale autoritatilor si ale constructorilor de a imbunatati conditiile de trafic si de a stimula cresterea economica la nivel national.