E.ON, unul dintre grupurile principale din Romania care furnizeaza energie electrica si gaze naturale pentru milioanele de clienti din Romania, aduce in atentia tuturor obligatiile menite sa asigure un consum eficient si in conditii de siguranta, conform cerintelor legislative in vigoare. Aceste responsabilitati, stipulate in contractele de furnizare a energiei electrice si/sau a gazelor naturale, au scopul de a mentine o relatie corecta intre client, furnizor si operatorul de distributie.
E.ON explica faptul ca oricare clientul are obligatia de a plati integral si la termen toate facturile emise, inclusiv cele de regularizare, precum si orice dobanzi penalizatoare specificate in contract. De asemenea, atunci cand furnizarea de energie sau gaze este sistata ori limitata din cauza neplatii, clientul trebuie sa acopere costurile percepute de operatorul de distributie pentru reluarea alimentarii la locul de consum.
E.ON subliniaza si ca orice schimbare in datele care au stat la baza semnarii contractului trebuie adusa la cunostinta companiei in termen de 30 de zile. In plus, clientul trebuie sa permita accesul reprezentantilor operatorului de distributie pentru citirea contoarelor si pentru lucrarile ce tin de intreruperea, limitarea sau reluarea serviciului. Aceasta include si interventiile de montare, demontare, sigilare, inlocuire sau verificare a echipamentelor de masurare si a instalatiilor aflate in administrarea operatorului de distributie.
Clientul are datoria sa nu deterioreze echipamentele de masurare, sigiliile metrologice, precum si orice alte instalatii aflate pe proprietatea sa, dar gestionate de operatorul de distributie. In cazul in care sunt sesizate probleme de functionare, este necesara anuntarea imediata la numarul de telefon indicat de operator, pentru a se efectua verificarile si remedierea posibilelor defectiuni.
E.ON Detaliaza OBLIGATIILE Oficiale Importante pe care le au Milioanele de Clienti din Romania
E.ON atrage atentia ca fiecare client trebuie sa incheie un contract cu un operator economic autorizat de ANRE pentru a realiza verificarile si reviziile tehnice periodice ale instalatiilor de utilizare. Verificarea tehnica este necesara cel putin o data la 2 ani, iar revizia trebuie efectuata la maximum 10 ani. Totodata, clientul are obligatia de a utiliza doar aparate consumatoare de combustibili gazosi care respecta legislatia in vigoare si de a efectua operatiunile de reparare prin intermediul specialistilor autorizati.
In situatia in care echipamentul de masurare functioneaza defectuos, contravaloarea consumului de gaze naturale sau energie electrica poate fi recalculata, conform prevederilor legale. Clientul are dreptul sa utilizeze gazele naturale si energia electrica numai pentru propriile necesitati si nu poate revinde cantitatile furnizate in baza contractului.
E.ON subliniaza ca toate aceste obligatii sunt completate de prevederile Legii nr. 123/2012 a energiei electrice si gazelor naturale, precum si de regulamentele privind furnizarea la clientii finali. In cazul nerespectarii acestor responsabilitati, clientii risca penalitati, intreruperi ale serviciilor si alte masuri legale impuse de autoritatile competente.
E.ON incurajeaza un comportament corect, transparent si sigur in consumul de energie electrica si gaze naturale, promovand in acelasi timp respectarea cadrului legal si evitarea oricaror situatii neplacute pentru clienti. Pentru mai multe detalii, consumatorii pot consulta informatiile puse la dispozitie de E.ON si de autoritatile de reglementare in sectorul energetic.