X

Decizii de Preventie de ULTIM MOMENT Anuntate de Sorin Grindeanu cu un Ordin Ministerial Important

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat recent un proiect de ordin care vizeaza in mod oficialmodificarea anexei la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1065/2002, in vederea actualizarii Normativului NP 071/2002 privind proiectarea constructiilor si instalatiilor specifice de metrou pentru prevenirea si stingerea incendiilor.

Sorin Grindeanu a stabilit ca aceste modificari sunt rezultatul analizelor efectuate de Ministerul Afacerilor Interne si al consultarilor avute cu expertii din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti – Ilfov, avandu-se in vedere conditiile reale din teren si specificul zonelor urbane dens populate, unde infrastructura este limitata si exista adesea obiective de patrimoniu sau zone protejate.

Proiectul de ordin propune, printre altele, redefinirea zonei de siguranta in jurul acceselor de metrou, stabilind ca aceasta sa fie de minimum zece metri de la proiectia perimetrala a accesului la nivelul terenului, in cazul executiei de constructii noi in imediata apropiere a statiilor existente.

Sorin Grindeanu stabileste si ca, la constructia de accese noi, distanta dintre metrou si cladirile din vecinatate va fi raportata la inaltimea acestora, fara a putea fi mai mica de zece metri in fata accesului si pe una dintre laturi, respectiv 2,5 metri pe celelalte doua laturi. In situatia in care aceste criterii nu pot fi respectate, structura supraterana a accesului trebuie sa fie construita din beton armat, cu pereti de minimum 40 de centimetri grosime si plansee de cel putin 20 de centimetri.

Exista, totodata, o situatie exceptata pentru statiile amplasate in zone protejate, unde nu este posibila mentinerea distantei de siguranta de H/3 metri. In aceste cazuri, trebuie respectate anumite conditii care prevad, printre altele, ca cel putin un acces sa indeplineasca noul standard si ca intr-o serie de maximum trei statii de metrou sa existe cel putin doua accese care sa respecte reglementarile de siguranta.

Sorin Grindeanu mentioneaza in ordin si ca aceste masuri asigura evacuarea eficienta a persoanelor si protejeaza infrastructura in cazul unor evenimente neprevazute. In ceea ce priveste amplasarea unei iesiri de metrou in zona publica a unei gari, autogari, aerogari sau a unei alte cladiri accesibile publicului, noul proiect de ordin stabileste ca acest spatiu sa fie autorizat din punct de vedere al securitatii la incendiu si sa aiba capacitatea necesara pentru preluarea fluxurilor de persoane care folosesc statia de metrou.

Mai mult decat atat, incaperea in care se instaleaza iesirea catre exterior trebuie sa indeplineasca cerintele de stabilitate si siguranta la incendiu, conform normativelor in vigoare, iar fluxurile de evacuare sa fie clar separate de orice alte zone ale imobilului.

Sorin Grindeanu a lansat proiectul ca raspuns la nevoia de a adapta infrastructura de metrou la realitatile urbane actuale, marcate de densitate ridicata si limitari de spatiu, dar si de necesitatea protejarii patrimoniului istoric si a zonelor protejate.

Aceste schimbari legislative sunt menite sa imbunatateasca siguranta calatorilor si sa asigure faptul ca proiectele de modernizare si extindere a metroului vor fi realizate in conformitate cu cerintele stricte ale autoritatilor competente.

Propunerea de ordin se afla in prezent in procedura de aprobare, urmand ca, dupa avizarea finala, noile prevederi sa fie incluse in legislatia care reglementeaza proiectarea si constructia statiilor si instalatiilor de metrou din Romania.

Redactia iDevice.ro

Disqus Comments Loading...