Ministrul Educatiei, Daniel David, a decis sa vorbeasca in mod oficial pentru milioane de elevi, parinti si elevi din toata tara, iar asta pentru ca transmite un mesaj catre elevii care se pregatesc sa sustina probele de evaluare a competentelor (A, B, C si D) din cadrul examenului national de bacalaureat 2025 – prima sesiune.
Ministrul Educatiei a subliniat importanta pastrarii unui echilibru emotional si a unei atitudini pozitive, explicand ca un nivel moderat de stres poate fi benefic pentru performanta, iar asta cu doar cateva zine inainte de 27 ianuarie, ziua in care un numar mare de elevi din Romania vor trebui sa sustina aceste probe.
Daniel David a amintit ca metodologia aplicata in cadrul probelor a fost introdusa in anul 2024 si, din respect pentru elevi si pentru procesul de examinare deja lansat, nu a fost modificata. Cu toate acestea, autoritatile au monitorizat constant procesul si au luat masuri administrative pentru a eficientiza punerea in practica a noilor reguli.
Ministrul Educatiei, in calitate de psiholog, a evidentiat faptul ca hipermotivarea sau stresul excesiv pot avea un efect negativ asupra performantelor, incurajand in schimb o stare de motivare echilibrata, completata de un nivel rezonabil de emotii.
Potrivit lui Daniel David, elevii nu trebuie sa se teama de propriile sentimente, ci sa le foloseasca drept stimul pentru a se concentra in momentul examenului, mai ales ca notele vor fi foarte importante pentru procesul de admitere la facultate, care se va derula in cursul verii anului 2025.
Adresandu-se celor care vor obtine rezultatele dorite, oficialul a transmis urari de succes anticipate. Pe de alta parte, pentru cei care nu vor atinge performanta asteptata, ministrul a subliniat ca baccalaureatul nu defineste valoarea personala, ci reprezinta doar o evaluare punctuala. Incurajarea de a invata din orice rezultat este esentiala, potrivit viziunii prezentate, astfel incat experienta sa fie una de crestere si dezvoltare.
Ministrul Educatiei a tinut sa multumeasca personalului didactic si administrativ care a sustinut pregatirea corespunzatoare a probelor, mai ales in contextul adoptarii noii metodologii.
Daniel David le-a cerut parintilor sa evite presiunea suplimentara asupra elevilor si sa ofere in schimb sprijin empatic atat inainte, cat si dupa examen, incurajand dialogul cu profesorii si cu elevii in vederea utilizarii oricarui rezultat ca pe o oportunitate de invatare.
Mesajul oficial a subliniat necesitatea pastrarii unei stari de calm si incredere in fata examenului de bacalaureat, precum si importanta cooperarii dintre elevi, profesori si parinti pentru a transforma aceasta etapa intr-un proces educational cat mai valoros.