Solutiile Concrete de ULTIM MOMENT ale Ministrului Educatiei pentru Problemele Sistemului de Invatamant

Solutiile Concrete ULTIM MOMENT Ministrului Educatiei Problemele Sistemului Invatamant

Ministrul Educatiei, Daniel David, a inceput sa vorbeasca despre problemele care exista in sistemul de invatamant din Romania, astfel ca a dezvaluit recent ca va propune o solutie concreta pentru salarizarea profesorilor, in contextul in care sistemul de invatamant se confrunta cu un deficit tot mai mare de cadre didactice calificate.

Ministrul Educatiei a afirmat ca propunerea sa va fi dezbatuta deschis, dar a insistat asupra faptului ca salariul de baza al unui profesor trebuie sa reflecte rolul esential pe care dascalii il au in societate, lucru care in ultimii ani de zile a fost ignorat de catre foarte multa lume, din pacate.

Daniel David a atras deasemenea atentia ca, in ultimii ani, cei mai performanti absolventi nu mai aleg catedra, preferand alte domenii in care se ofera beneficii si perspective de cariera mai atractive. In acest sens, el a facut o comparatie cu momentul in care sectorul medical a primit cresteri salariale semnificative pentru a retine medicii si asistentele in tara, precum si cu facilitatile oferite in domeniul IT pentru stimularea dezvoltarii economice.

Ministrul Educatiei a precizat ca aceasta criza a personalului didactic necesita o solidaritate sporita din partea celorlalte categorii profesionale, sugerand ca Legea salarizarii unitare este cadrul potrivit pentru a argumenta si negocia un salariu adecvat pentru profesori.

Cu toate acestea, implementarea efectiva a modificarilor va avea loc abia de anul viitor, intrucat procesul legislativ si etapele de adoptare a noilor planuri-cadru, programe si manuale necesita timp. Ministrul a explicat ca, dupa finalizarea planurilor-cadru, va urma elaborarea programelor scolare, iar abia din toamna se vor demara programele de training pentru profesori, in vederea utilizarii noilor materiale didactice.

Ministrul Educatiei a vorbit si despre dificultatile de comunicare si cooperare din sistemul educational. A observat ca multi parinti, profesori sau alti actori implicati in procesul de invatamant simt nevoia sa apeleze direct la ministru pentru orice problema, semn ca structurile intermediare – precum directorii de scoli, inspectoratele sau secretarii de stat – nu beneficiaza de suficienta incredere.

Daniel David a subliniat ca, intr-un sistem functional, problemele minore ar trebui rezolvate la nivel local sau de catre institutiile responsabile, astfel incat doar situatiile majore sa ajunga in atentia ministrului.

In final, responsabilitatea principala a conducatorului Ministerului Educatiei, a explicat acesta, este sa asigure ca regulile sunt clare, ca procesul decizional ramane transparent si ca exista mecanisme rapide de interventie pentru a corecta erorile.

Ministrul Educatiei considera esential ca liderii din Educatie sa nu se transforme in administratori care fac micromanagement, ci sa construiasca un cadru eficient prin care sistemul sa se poata auto-regla si evolua in beneficiul elevilor si profesorilor.

author avatar
Redactia iDevice.ro