Ministerul Educatiei, Daniel David, a anuntat initierea unui proces extrem de important pentru sistemul de invatamant din Romania, iar asta pentru ca inceput consultarea publica si dezbaterea nationala pentru noile planuri-cadru destinate invatamantului liceal.
Ministerul Educatiei, care si-a asumat recent mandatul, a comunicat ca, incepand de saptamana aceasta, cetatenii romani, elevii, profesorii, parintii si reprezentantii sindicatelor, precum si autoritatile locale, sunt incurajati sa isi exprime parerile si propunerile constructve.
In paralel, se organizeaza o serie de patru intalniri cu participare fizica, ce vor avea loc in centre academice de referinta din tara: in Bucuresti pe 11 februarie, in Cluj-Napoca pe 14 februarie, in Iasi pe 25 februarie si in Timisoara pe 4 martie. Pentru a asigura o acoperire nationala, intalnirile din teren vor fi urmate de o sesiune online programata pentru 6 martie 2025; detaliile privind conditiile de participare vor fi comunicate ulterior.
Ministerul Educatiei a subliniat importanta unei dezbateri responsabile si echilibrate, in care toate vocile implicate sa fie ascultate, de la triada elevi – personal didactic si auxiliar – la parinti si reprezentanti ai sindicatelor. In discursul sau, el a precizat ca rezultatul final al consultarii va fi un set de planuri-cadru consolidat, care, desi poate diferi de proiectele initiale prezentate, va reprezenta o solutie adaptata nevoilor sistemului de invatamant si ale copiilor.
Printre obiectivele majore ale proiectului se numara pregatirea elevilor pentru a deveni specialisti de succes si cetateni responsabili, prin dezvoltarea unor competente-cheie, cum ar fi alfabetizarea avansata, competentele multilingvistice, cele in domeniul stiintei, tehnologiei, ingineriei si matematicii, competentele digitale, precum si abilitatile personale, sociale, civice si antreprenoriale.
Implementarea acestor schimbari, ce vor intra in vigoare incepand cu generatia scolara 2026-2027, va presupune o serie de etape esentiale. Printre acestea se numara elaborarea programelor scolare pentru disciplinele si modulele obligatorii, care vor fi proiectate astfel incat sa evite orice ingerinta ideologica sau politica si sa se adapteze la timpul alocat in curriculum.
Ministerul Educatiei explica si ca se va trece la utilizarea manualelor moderne, validate la nivel international, precum si la abilitarea curriculara a cadrelor didactice, prin promovarea unor metode moderne de predare- invatare. Un aspect inovator al noii abordari consta in flexibilizarea alocarii orelor, permitand scolilor si elevilor sa influenteze in mod direct structura curriculumului, cu scopul de a stimula performanta si a pastra sau chiar creste numarul actual de ore la anumite discipline.
Astfel, prin deschiderea acestui proces consultativ, ministrul Daniel David isi propune sa asigure o transformare profunda a sistemului de invatamant liceal, adaptata provocarilor actuale si pregatita sa ofere elevilor un set de abilitati esentiale pentru viitor. Comunitatea educationala este invitata sa participe activ, contribuind la crearea unui mediu de invatare modern si relevant pentru secolul XXI.
This post was last modified on feb. 1, 2025, 6:33 PM 18:33