ELECTRICA, binecunoscutul furnizor de servicii de energie electrica pentru milioane de romani din toata tara, explica foarte clar procedurile pentru acordarea despagubirilor in caz de supratensiuni accidentale, masura ce vine in sprijinul clientilor casnici si asigura un proces transparent si rapid de solutionare a incidentelor.
ELECTRICA, prin aceasta initiativa subliniaza angajamentul companiei de a oferi servicii de calitate si de a imbunatati permanent relatia cu consumatorii. In primul rand, clientul casnic trebuie sa transmita o cerere scrisa pentru acordarea despagubirilor in termen de maximum 10 zile lucratoare de la aparitia supratensiunii.
ELECTRICA explica foarte clar faptul ca, in situatiile in care, din motive obiective, cererea nu poate fi transmisa in termenul stabilit, se poate utiliza data la care clientul a luat la cunostinta de incident, insotita de documentele justificative corespunzatoare.
Ulterior, furnizorul verifica in maxim 3 zile lucratoare daca locul de consum este alimentat pe baza unui contract de furnizare a energiei electrice si daca cererea a fost depusa la timp. Daca toate conditiile sunt indeplinite, cererea este redirectionata catre operatorul de verificare (OR). Acesta programeaza, in comun cu clientul, o inspectie la locul de consum in termen de 10 zile lucratoare, timp in care se analizeaza incidentul si se intocmeste un proces-verbal de constatare.
ELECTRICA Explica Oficial o IMPORTANTA Procedura de care Multi Clienti Romani nu Stiau
In continuare, operatorul de verificare transmite, in termen de 3 zile lucratoare de la inspectie, decizia privind acordarea sau neacordarea despagubirilor. Furnizorul este informat in acelasi interval si, la randul sau, transmite decizia catre clientul casnic.
Clientul are apoi la dispozitie un termen de 60 de zile lucratoare pentru a depune documentele justificative necesare calcularii despagubirilor; acest termen poate fi prelungit cu maximum 30 de zile daca sunt prezentate documente care atesta motivele intemeiate ale depasirii termenului.
ELECTRICA spune si ca documentele acceptate includ factura, chitanta, bonul fiscal sau o declaratie pe propria raspundere privind data achizitiei receptorului electrocasnic deteriorat, precum si documente referitoare la contravaloarea reparatiei sau confirmarea ca reparatia nu poate fi efectuata.
Dupa transmiterea documentelor de catre client, furnizorul le redirectioneaza catre OR in termen de 3 zile lucratoare, iar operatorul stabileste in maxim 5 zile lucratoare cuantumul despagubirilor, transmitand ulterior procesul-verbal aferent furnizorului. In final, furnizorul achita despagubirile cuvenite clientului, conform deciziei finale a operatorului de verificare.
Aceasta procedura structurata demonstreaza transparenta si eficienta in gestionarea incidentelor de supratensiune, consolidand increderea consumatorilor in serviciile ELECTRICA. Compania isi reafirma angajamentul fata de clientii casnici, oferind solutii inovatoare si eficiente in domeniul furnizarii energiei electrice.
Pentru informatii suplimentare despre procedura de acordare a despagubirilor si alte servicii, clientii pot accesa site-ul oficial ELECTRICA sau pot contacta call-center-ul companiei, unde vor primi toate detaliile necesare.