X

Personalizarea Invatamantului Explicata de Ministrul Educatiei cu Masuri de ULTIMA ORA pentru Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei, Daniel David, ofera explicatii oficiale foarte clare cu privire la masuri menite sa modernizeze invatamantul liceal, adaptandu-l la nevoile si aspiratiile actuale ale elevilor. In documentele publicate pentru explicarea masurilor, ministrul a prezentat detalii referitoare la structura curriculumului de specialitate, accentuand importanta unui echilibru intre elementele fixe si cele flexibile.

Ministrul Educatiei afirma ca, cadrul fix al curriculumului se bazeaza pe discipline si module obligatorii, cu alocari orare stabilite la nivel national. Acest segment asigura un set esential de competente de specializare pentru toti elevii care urmeaza aceeasi filiera.

Pe de alta parte, cadrul flexibil permite fiecarei unitati de invatamant sa completeze oferta educationala cu discipline suplimentare sau module de aprofundare, adaptate parteneriatelor locale. Aceasta abordare ofera scolilor oportunitatea de a-si consolida identitatea si de a raspunde mai eficient nevoilor specifice ale comunitatii.

Ministrul David a subliniat ca ponderea orelor dedicate specializarii creste semnificativ in clasele a XI-a si a XII-a, comparativ cu clasele a IX-a si a X-a. In functie de filiera aleasa, curriculumul poate include si discipline care au ancore in trunchiul comun al invatamantului, fiind sprijinite si de optiuni de aprofundare sau de oferte integrate pe plan national.

Un alt aspect important prezentat a fost flexibilitatea parcursului educational. Elevii vor avea posibilitatea de a-si alege, in cadrul ofertei scolii (CDEOS), discipline opționale care sa contribuie la remediere, consolidare sau performanta, precum si la pregatirea suplimentara pentru probele examenului national de bacalaureat.

In invatamantul tehnologic, elevii se vor putea bucura de o calificare profesionala de nivel 3 dupa primii trei ani de liceu, iar finalizarea intregului parcurs de patru ani va conduce la obtinerea unei calificari de nivel 4.

Ministrul Educatiei a mentionat posibilitatea de schimbare a optiunii initiale pentru un parcurs educational intr-o anumita unitate de invatamant. Aceasta facilitate permite transferul elevilor intre filiere, profile sau chiar catre alte scoli, astfel incat oferta educationala sa fie cat mai adaptata intereselor si nevoilor acestora.

Personalizarea examenului national de bacalaureat, prin alegerea disciplinelor pentru probele E si F, face parte din aceasta strategie de adaptare la specificul fiecarui elev. In ceea ce priveste unitatile de invatamant, Daniel David a subliniat importanta construirii unei identitati educationale clare, bazate pe resursele proprii si pe parteneriatele locale.

Ministrul Educatiei sustine ca scoala poate adopta o viziune pe termen mediu si lung, asigurand scolarizarea a cel putin doua treimi dintre elevii din filiera specifica, conform prevederilor Legii invatamantului preuniversitar. Totodata, in baza proiectului anual al planului de scolarizare, fiecare unitate poate dezvolta oferte adaptate la nevoile elevilor si asteptarile comunitatii.

Aceste masuri reprezinta un pas important in modernizarea invatamantului liceal din Romania, orientat catre un echilibru intre standardele nationale si flexibilitatea locala, cu scopul de a oferi elevilor un parcurs educational integrat si adaptat provocarilor secolului XXI.

This post was last modified on feb. 5, 2025, 11:58 AM 11:58

Disqus Comments Loading...