Acuzatiile DURE si un Semnal de ALARMA Tras de Nicusor Dan Impotriva PSD-PNL-UDMR

Acuzatiile DURE Semnal ALARMA Tras Nicusor Dan Impotriva PSD-PNL-UDMR

Nicusor Dan, primarul Bucurestiului, anunta o serie de acuzatii dure impotriva parlamentarilor din coalitia de guvernare PSD-PNL-UDMR, iar asta deoarece acestia ar fi decis sa respinga, in cursul noptii, amendamentele propuse pentru o impartire echitabila a bugetului Bucurestiului, ignorand in mod flagrant dorintele exprimate de cetatenii Capitalei.

Nicusor Dan afirma ca aceasta decizie, luata de partidele PSD, PNL si UDMR, ridica semne de intrebare cu privire la criteriile politice folosite pentru repartizarea fondurilor, in detrimentul nevoilor reale ale orasului. Potrivit informatiilor aduse in cadrul comisiilor de specialitate, bugetul total al Bucurestiului se ridica la 13 miliarde de lei, insa doar 4 miliarde ajung la Primaria Capitalei, in timp ce restul de 8 miliarde sunt distribuite intre cele sase sectoare ale orasului.

Din cele 4 miliarde alocati Primariei, 2,5 miliarde sunt destinati subventiilor pentru transportul public si termoficare. Rezultatul este ca Primaria Capitalei ramane cu doar 1,5 miliarde pentru investitii esentiale in infrastructura de transport, spitale, teatre si alte domenii critice pentru bunastarea locuitorilor.

Nicusor Dan a declarat: “Raportul este complet nerealist si nejustificat! In timp ce Primaria Capitalei gestioneaza responsabilitati mult mai mari decat primariile de sector, decizia politica a partidelor a lasat in urma nevoile reale ale orasului nostru. Nu vom putea realiza investitii vitale in domenii esentiale precum sanatatea si infrastructura, daca fondurile sunt impartite pe criterii politice.”

In paralel, se inregistreaza investitii importante in modernizarea transportului public. Primaria Capitalei continua sa puna accent pe un transport sustenabil si inovativ, achizitionand in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR) inca 22 de troleibuze nepoluante. Contractul de achizitie a fost deja publicat in SEAP si vizeaza troleibuze de 12 metri, cu o autonomie de cel putin 20 de kilometri.

Nicusor Dan transmite ca, in baza caietului de sarcini, fiecare troleibuz va avea o capacitate de transport de cel putin 85 de persoane, dintre care minim 26 vor avea locuri pe scaune. Fiecare vehicul beneficiaza de o garantie de cel putin 350.000 de kilometri sau 5 ani pentru toate componentele, iar livrarea acestora se va realiza in maximum 12 luni de la semnarea contractului.

Proiectul are o valoare totala estimata de 71,5 milioane de lei, iar fondurile provin integral din surse europene. Aceste achizitii se insereaza intr-un efort continuu de modernizare a infrastructurii de transport din Bucuresti.

In ultimii ani, pe langa noile troleibuze, au fost achizitionate 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze, toate contribuind la reducerea emisiilor de carbon si la imbunatatirea calitatii vietii in Capitala.

Pe masura ce dezbaterile continua, cetatenii Bucurestiului asteapta cu interes solutii care sa adreseze cu adevarat nevoile lor, iar expertii avertizeaza ca prioritizarea criteriilor politice in alocarea fondurilor poate avea efecte pe termen lung asupra infrastructurii si serviciilor esentiale din oras.

author avatar
Redactia iDevice.ro