Ministrul Educatiei, Daniel David, a anuntat introducerea unui regulament-cadru oficial pentru invatamantul din Romania, care este gandit pentru a implementa modificari cu privire la actele de studii si documentele universitare emise de institutiile de invatamant superior.
Ministrul Educatiei transmite faptul ca acest cadru normativ reglementeaza gestionarea formularelor, actelor de studii si a documentelor universitare, activitate care include primirea, completarea, anularea, eliberarea, transferul, arhivarea si casarea acestora.
Potrivit noilor prevederi, conform RT.2 (1), actele de studii din sistemul national de invatamant superior sunt inscrisuri oficiale, cu regim special, gestionate exclusiv de institutiile de invatamant superior acreditate. In plus, aceste documente atesta finalizarea programelor universitare sau postuniversitare, confirmand obtinerea titlurilor sau a calificarii, si confera titularilor drepturi si obligatii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Ministrul Educatiei afirma faptul ca textul regulamentului precizeaza ca tipurile de continut si formatul actelor de studii, precum si suplimentul aferent, se vor stabili prin hotarare a Guvernului, initiata de Minister, in urma consultarii cu institutiile de invatamant superior si Academia Romana.
In conformitate cu T.4 (1-3), actele de studii emise la finalizarea programelor integrate (diploma comuna, diploma dubla sau multipla) si limba in care acestea se redacteaza vor fi aprobate de senatele institutiilor organizatoare. Modelele aprobate trebuie transmise, spre informare, ministerului inainte de inceperea programelor de studii.
Un alt aspect important al regulamentului este ca actele de studii se elibereaza gratuit, iar redactarea acestora se va face atat in limba romana, cat si in limba engleza, pentru a facilita circulatia internationala a documentelor. In plus, se admite posibilitatea emiterii actelor de studii universitare si postuniversitare si in format digital, adaptandu-se astfel cerintelor epocii moderne.
Ministrul Educatiei explica deasemenea si ca reglementarile mentionate stabilesc ca institutiile gestioneaza doar actele de studii si documentele universitare la care au dreptul, conform legii. Responsabilitatea pentru organizarea si desfasurarea activitatii de gestionare revine rectorului sau presedintelui fiecarei institutii.
Desemnarea compartimentelor si a persoanelor implicate in aceste activitati se aproba de conducerea institutiei, iar numirile se fac prin decizie a rectorului sau presedintelui, acestea fiind raspunzatoare, potrivit legii, pentru administrarea corecta a documentelor.
Ministrul Educatiei a subliniat importanta implementarii acestui cadru legal modern, care vine in sprijinul transparentei si eficientei in sistemul de invatamant superior. Masurile adoptate sunt menite sa consolideze increderea in actele de studii si sa faciliteze mobilitatea studentilor si absolventilor, avand un impact pozitiv atat la nivel national, cat si international.
Aceasta initiativa face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a sistemului de invatamant, adaptandu-se la cerintele digitale si la provocarile pietei muncii, asigurand astfel calitatea si accesibilitatea certificarii studiilor universitare pentru toti beneficiarii.
This post was last modified on feb. 6, 2025, 7:12 PM 19:12