X

Regandirea Deciziilor Oficiale de ULTIM MOMENT ale Ministrului Educatiei Privind Reformele din Invatamant

Ministrul Educatiei, Daniel David, anunta in mod oficial finalizarea unui proces foarte important, in urma caruia urmeaza sa fie luate o serie de decizii importante, iar asta pentru ca exercitiul de dezbatere a planurilor-cadru a deschis calea unor propuneri constructive din partea specialistilor din domeniu.

„Sunt optimist ca invatam sa dezbatem. Acest exercitiu de dezbatere a planurilor-cadru este si unul educational. Daca in primele zile reactiile au fost de critica sau sustinere, adesea neconditionate, la apelul meu ca acest lucru nu ma ajuta in a gasi cea mai buna varianta pentru elevi, profesori, parinti si societate, oamenii educatiei au inceput sa vina cu propuneri tot mai bune si suntem pe drumul corect”, a afirmat ministrul.

Ministrul Educatiei a subliniat ca scopul planurilor-cadru nu este reducerea simpla a numarului de ore sau scoaterea disciplinelor, ci o schimbare a modului de abordare a educatiei. „Am inceput astfel sa intelegem filosofia acestor planuri-cadru, si anume nu de a ‘scoate’ discipline/ore pentru a reduce simplu incarcarea pe elevi, ci de a reduce centralismul prin unele descentralizari la nivelul scolii si la nivelul deciziei elevilor”, a explicat ministrul.

In aceasta viziune, se doreste incurajarea unui registru optional mai consistent, in care alegerile scolilor si ale elevilor sa completeze deciziile ministerului. Totodata, Daniel David a recunoscut ca perceptiile asupra gradului de descentralizare vor varia: unii vor considera ca masura este excesiva, iar altii prea modesta.

In cazul disciplinei de latina, de exemplu, ministrul a anuntat ca va propune revenirea la un model centralizat, argumentand ca, desi descentralizarea este benefica ca intentie, nu asigura intotdeauna o alegere rationala.

Ministrul Educatiei a cerut tuturor specialistilor din domeniul educational sa revizuiasca modelele existente, depasind simpla cuantificare a orelor. „In forma actuala, lucrurile nu functioneaza bine, intrucat scoala produce prea mult analfabetism functional pentru secolul XXI. Chiar nu se mai poate asa!”, a declarat Daniel David.

Printre modificarile propuse se numara readucerea unor discipline care contribuie direct la cultura nationala, cum ar fi Istoria Romanilor, o masura menita sa sublinieze importanta identitatii nationale in contextul unei lumi moderne. De asemenea, gramatica va reveni la nivelul liceului, in vederea corectarii unor deficiente evidente in cunoasterea limbii romane de catre elevi.

Ministrul Educatiei a remarcat necesitatea aerisirii curriculumului si a subliniat ca modificarile trebuie implementate si la nivelul programelor de studiu. „Este clar ca aerisirea curriculumului trebuie sa se faca apoi si la nivel de programe, aici gandindu-ma deja la impunerea unui procent din orele alocate disciplinelor care sa fie dedicat doar consolidarii, activitatilor remediale si transferului de cunostinte in viata reala”, a precizat Daniel David.

Aceasta abordare inovatoare vizeaza nu doar reducerea incarcarii elevilor, ci si adaptarea continutului educational la provocarile actuale, contribuind astfel la formarea unei generatii pregatite sa faca fata schimbarilor si provocarilor viitorului.

Ministrul Educatiei isi exprima increderea in capacitatea comunitatii educationale de a gasi solutii eficiente prin dialog si colaborare. Parteneriatul dintre minister, scoli, profesori si organizatii profesionale este vazut ca o prioritate pentru personalizarea educatiei si imbunatatirea rezultatelor academice, in beneficiul intregii societati.

Actualele demersuri sunt privite ca un pas important in modernizarea sistemului educational romanesc, adaptandu-l la nevoile secolului XXI si redand elevilor sansele unui viitor mai bun.

Redactia iDevice.ro

This post was last modified on feb. 11, 2025, 9:41 AM 09:41

Disqus Comments Loading...