Ministrul Educatiei, Daniel David, ii informeaza in mod oficial pe elevii, parintii si profesorii din toata Romania in legatura cu faptul ca a luat la cunostinta o serie de informatii din comunicatele Organizatiei Natiunilor Unite, care semnaleaza ca Romania se afla in situatie de risc datorita imbatranirii populatiei si scaderii segmentului de varsta fertil.
Ministrul Educatiei, a subliniat ca viitorul natiunii si bunastarea societatii depind de masurile adoptate pentru a imbunatati sanatatea familiei si a stimula natalitatea. Daniel David a prezentat doua planuri de actiune esentiale. Primul, denumit “planul A”, vizeaza direct imbunatatirea sanatatii familiei si cresterea natalitatii prin politici educationale atat formale, cat si nonformale, si prin promovarea educatiei pe tot parcursul vietii.
“De modul in care vom rezolva situatia sanatatii familiei si a natalitatii depind in viitor chiar existenta natiunii noastre si bunastarea acesteia,” a declarat acesta.
Pe de alta parte, ca demers de siguranta, Daniel David a anuntat si un “plan B”. Acesta are rolul de a compensa, pe o perioada, efectele natalitatii scazute prin dezvoltari inovativ-competitive in domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii. “Exista deja idei bune, derivate din cercetarea stiintifica, si suntem in faza in care putem propune o noua Strategie nationala in acest sens, cu implicarea autoritatilor relevante,” a afirmat Daniel David.
Ministrul Educatiei anunta ca ministerul, in colaborare cu Academia de Stiinte Medicale, Academia Romana si o serie de universitati reprezentative, a lansat proiectul national pluridisciplinar “Sanatatea Familiei si Natalitate”, coordonat de domnul Grigore Iuga. Acest proiect vine in contextul unor analize atente ale evolutiei demografice, care evidentiaza o scadere a segmentului de populatie de varsta fertil si o crestere a imbatranirii generale.
In paralel, Ministerul Educatiei si Cercetarii a emis instructiuni clare pentru inspectori si directori de unitati scolare. Acestia sunt rugati sa examineze regulamentul intern privind prevenirea si controlul actiunilor care pot perturba buna desfasurare a procesului didactic. Un exemplu concret este reprezentat de utilizarea telefoanelor mobile in timpul orelor de curs, reglementata prin lege si alte norme legale, in scopul protejarii mediului educational si a intereselor elevilor si cadrelor didactice.
“Toate partile implicate in sistemul de educatie – elevi, profesori si parinti – trebuie sa cunoasca si sa aplice riguros aceste reglementari, pentru a asigura un climat educational propice si pentru a evita orice interferenta perturbatoare,” a subliniat ministrul.
Ministerul Educatiei si Cercetarii se pozitioneaza in prima linie in lupta impotriva provocarilor demografice si in sustinerea unui sistem educational robust, capabil sa raspunda atat problemelor sociale actuale, cat si celor viitoare.