Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, confirma initierea unei proceduri foarte importante pentru Romania si infrastructura rutiera, deoarece a fost scos la licitatie Lotul 2 al Autostrazii Timisoara-Moravita (#A9), au depus oferte constructori din Romania, Italia, Bulgaria, Turcia si Ucraina.
Sorin Grindeanu explica in mod oficial faptul ca, oroiectul, care va conecta localitatile Jebel si Moravita, se va intinde pe o lungime de 33,49 km si va include lucrari esentiale pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere din zona.
Printre principalele lucrari se numara construirea unui pod de 560 m peste CF124 Timisoara-Resita si DN 58B, precum si amenajarea a doua spatii de servicii si doua parcari de scurta durata. In plus, va fi ridicat un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC), iar pe traseu vor fi amenajate doua noduri rutiere – unul la DN 58B Voiteg si altul la Moravita.
Sorin Grindeanu afirma deasemenea si ca oentru a se sprijini mobilitatea urbana si protectia mediului, spatiile de servicii si parcarea vor fi dotate cu infrastructura necesara instalarii statiilor de incarcare pentru vehicule electrice.
Valoarea contractului este de 4,23 miliarde de lei, fara TVA, iar finantarea este asigurata prin Programul Transport 2021-2027. Castigatorul licitatiei, pentru care s-au depus in total 10 oferte, va avea la dispozitie 36 de luni pentru finalizarea proiectului, repartizate in 12 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a anuntat semnarea primelor contracte de finantare din cadrul Fondului pentru Modernizare, in parteneriat cu Autoritatea pentru Reforma Feroviara. Aceste contracte vizeaza investitii menite sa diminueze emisiile de gaze cu efect de sera in sectorul transporturilor prin adoptarea tehnologiilor cu emisii reduse de carbon si optimizarea transferului de pasageri.
Sorin Grindeanu subliniaza ca pana in anul 2030, flota existenta de material rulant din transportul feroviar va fi extinsa si modernizata, incluzand: 62 de rame electrice regionale (RE-R); 9 rame electrice interregionale (RE-IR-2); 23 de locomotive electrice noi, echipate cu sisteme ERTMS, capabile sa atinga viteza de 160 km/h si sa tracteze pana la 16 vagoane de calatori.
Valoarea totala a materialului rulant nou este estimata la 674,5 milioane de euro, suma fiind asigurata integral din Fondul pentru Modernizare. Aceste investitii vor sprijini dezvoltarea unui transport feroviar eficient si sustenabil, contribuind la reducerea emisiilor de gaze si la cresterea atractivitatii transportului feroviar ca alternativa ecologica la transportul rutier.
Pentru informatii actualizate privind implementarea acestor proiecte, autoritatile recomanda urmarirea comunicarilor oficiale emise de ARF si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.