Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat in mod oficial o serie de actiuni extrem de importante derulate de catre ministerul sau, ele vizand atribuirea primului contract de pe Autostrada A8, alaturi de proiecte semnificative in portul Constanta, cel mai important port la Marea Neagra.
Sorin Grindeanu afirma ca, CNIR a atribuit contractul pentru proiectarea si executia lotului Saraceni-Joseni, un segment de 32,4 km al autostrazii A8, unui parteneriat format din constructori romani si bosniaci. Valoarea contractului este de 4,94 miliarde lei (fara TVA), iar termenul de finalizare a lucrarilor este stabilit la 54 de luni, repartizate astfel: 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executie.
Pe traseul lotului Saraceni-Joseni se vor construi 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate, 2 pasaje ecoducte si 2 parcari de scurta durata, dotate cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Un detaliu tehnic important este reprezentat de faptul ca, din totalul de 32,4 km, aproximativ 16 km vor fi ocupati de pasaje si tuneluri, echivaland cu 50% din lungimea lotului.
Sorin Grindeanu subliniaza si ca, cel mai lung pasaj, cu o lungime de 1736 metri, va traversa DN 13A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct se va ridica la 45 de metri. Contractul, finantat prin Programul Transport 2021-2027, poate fi semnat in urmatoarele 10 zile, daca nu vor fi depuse contestatii.
Pentru lotul Grinties-Pipirig al autostrazii A8 (Autostrada Unirii), alocata pe o lungime de 31,5 km, au fost depuse oferte din partea constructorilor din Romania, Bosnia-Herzegovina si Turcia. Valoarea contractului este de 6,9 miliarde lei (fara TVA), iar calendarul de executie este similar, cu 14 luni pentru proiectare si 40 de luni pentru executie.
Sorin Grindeanu confirma ca pe traseul acestui lot se vor realiza 16 tuneluri, iar structurile rutiere vor include 60 de pasaje si viaducte, dintre care cea mai lunga este reprezentata de podul peste raul Bistrita, cu o lungime de 1275 metri. In plus, se va construi un nod rutier strategic in apropierea localitatii Tulgheş.
In paralel cu investitiile din domeniul autostrazii, se continua dezvoltarea portului Constanta. Proiecte in valoare de peste 40 de milioane de euro sunt deja in implementare, avand ca scop cresterea capacitatii operationale a portului. In perioada urmatoare vor intra in executie proiecte suplimentare, in valoare de 787 de milioane de euro, care vizeaza modernizarea si extinderea infrastructurii rutiere din portul Constanta si din zona Midia, constructia de chei noi in zona Midia si cresterea capacitatii feroviare in port.
Anunturile ministrului Grindeanu marcheaza un pas important in eforturile de modernizare a infrastructurii de transport din Romania. Contractele atribuite si proiectele de anvergura vor contribui la imbunatatirea mobilitatii si a conectivitatii, stimuland dezvoltarea economica si facilitand integrarea retelei de transport la nivel national.
Rata de implementare si coordonarea intre partenerii contractuali vor fi esentiale pentru indeplinirea termenelor stabilite, intr-un cadru ce promite o crestere semnificativa a eficientei infrastructurii de transport si a facilitat traficul comercial si de persoane.
This post was last modified on mart. 6, 2025, 3:09 PM 15:09