Raspunsurile Institutionale de ULTIMA ORA ale Ministrul Educatiei cu o Hotarare de Guvern si Reorganizari in Invatamant

Raspunsurile Institutionale ULTIMA ORA Ministrul Educatiei Hotarare Guvern Reorganizari Invatamant

Ministrul Educatiei, Daniel David, anunta in mod oficial reorganizarea unei institutii importante pentru invatamantul din Romania, iar asta pentru ca Institutul de Stiinte ale Educatiei (ISE) va fi reorganizat pentru a sprijini deciziile de politici publice in domeniul educational. Potrivit oficialului, masura are ca scop consolidarea cercetarii si a fundamentarii stiintifice in toate etapele de dezvoltare a sistemului de invatamant.

Ministrul Educatiei subliniaza ca ISE va dezvolta studii si cercetari educationale independente, menite sa ofere o perspectiva obiectiva asupra fenomenelor si proceselor din educatie. De asemenea, institutul va furniza suport stiintific pentru politici educationale eficiente, devenind un pilon esential pentru deciziile luate in acest domeniu. Hotararea de Guvern care reglementeaza organizarea si functionarea ISE a fost aprobata in sedinta din 13 martie 2025.

In paralel cu aceasta reorganizare, ministrul Educatiei a subliniat ca evaluarea digitalizata a fost deja extinsa la toate examenele nationale din 2024 (Evaluarea Nationala pentru absolventii clasei a VIII-a, Bacalaureatul, examenul de ocupare a posturilor didactice si examenul de definitivat). In contextul simularilor examenelor nationale (EN VIII si Bacalaureat), autoritatile au oferit detalii despre modul in care se va desfasura procesul de evaluare digitalizata.

Ministrul Educatiei transmite ca, in baza procedurii, la finalul fiecarei probe scrise, lucrarile candidatilor sunt scanate si incarcate pe platforma specializata, fiecare sala de examen fiind dotata cu un scanner. Profesorii evaluatori acceseaza lucrarile in format digital, iar platforma permite repartizarea aleatorie, astfel incat doi evaluatori ai aceleiasi lucrari pot proveni din judete diferite.

In plus, la finalul procesului de evaluare, punctajele sunt cumulate automat si pot fi generate borderourile de evaluare. Pentru candidati, singura diferenta in procesul de examen consta in faptul ca nu se mai face secretizarea fizica a lucrarilor, ci aceasta este asigurata automat, in momentul scanarii.

In eventualitatea unor probleme de conexiune la internet sau a unor dificultati tehnice cu platforma, procedurile prevad masuri alternative, cum ar fi scanarea lucrarilor in alt centru de examen sau ajustarea resurselor tehnice in timp real.

Ministrul Educatiei transmite ca elevii sunt prezenti la scanarea propriilor lucrari, astfel incat eventualele erori sa poata fi remediate pe loc. Platforma de evaluare digitalizata ofera si functii de marire a imaginii, pentru ca profesorii sa poata examina in detaliu scrisul de dimensiuni reduse.

In cazul in care se constata o scanare incompleta, profesorul evalueaza are optiunea de a marca lucrarea drept „scanare necorespunzatoare”, ceea ce duce la o noua scanare si la reincarcarea documentelor pe platforma. Este important de subliniat ca procesul de evaluare digitalizata nu aduce modificari in privinta criteriilor de evaluare, a baremelor, a tipurilor de subiecte sau a timpului de lucru al candidatilor.

Ministrul Educatiei, a punctat ca digitalizarea este menita sa imbunatateasca transparenta si obiectivitatea evaluarilor, fara a pune presiune suplimentara asupra elevilor sau profesorilor evaluatori.

Prin aceste masuri, Ministerul Educatiei urmareste modernizarea si eficientizarea sistemului de invatamant, bazandu-se pe studii si date concrete, dar si pe infrastructura tehnologica necesara pentru evaluari corecte si relevante. Prin implicarea activa a Institutului de Stiinte ale Educatiei, deciziile adoptate vor fi fundamentate stiintific si vor raspunde mai bine realitatilor actuale din domeniul educational.

author avatar
Editorii iDevice.ro