Ministrul Educatiei, Daniel David, a anuntat o masura in premiera pentru sistemul de invatamant din Romania, iar asta deoarece in urma unei intalniri cu conducerea Microsoft Romania, a decis lansarea unui proiect pilot care isi propune sa aduca tehnologiile de inteligenta artificiala in unitatile educationale din tara.
Ministrul Educatiei transmite ca scopul principal este optimizarea activitatii cadrelor didactice, imbunatatirea procesului de invatare pentru elevi si studenti si modernizarea sistemului educational in ansamblu.
In declaratiile sale, ministrul Daniel David a subliniat ca inteligenta artificiala nu reprezinta, in sine, o solutie pozitiva sau negativa, ci un instrument neutru, al carui impact depinde in mare masura de modul in care este folosit.
“Pentru a putea utiliza acest instrument in avantajul sistemului educational, vom pilota un astfel de demers, iar, in functie de rezultate, vom extinde procesul”, a afirmat acesta.
Ministrul Educatiei afirma ca proiectul pilot va fi implementat intr-o unitate educationala selectata, unde colaborarea stransa intre Microsoft Romania si conducerea institutiei va asigura o integrare eficienta a tehnologiei in cadrul procesului de invatare.
Daniel David a evidentiat ca digitalizarea scolilor este deja in plina desfasurare, iar planurile-cadru actuale includ atat discipline obligatorii asociate tehnologiei informatiei, cat si cursuri optionale care vizeaza aspecte de inteligenta artificiala.
“Inteligenta artificiala este un instrument destinat sa completeze activitatea cadrelor didactice si sa sprijine elevul sau studentul, nu o alternativa la profesor sau o solutie prin care sa se ‘leneveasca’ procesul de invatare”, a continuat Daniel David.
El a avertizat, de asemenea, ca utilizarea acestei tehnologii trebuie sa fie in permanenta monitorizata din punct de vedere etic si moral, pentru a evita eventualele abuzuri.
Inspirat de exemple internationale, precum cel al Estoniei, unde astfel de proiecte au fost deja implementate la nivelul intregului sistem de invatamant, ministrul a insistat ca Romania trebuie sa actioneze rapid pentru a nu ramane in urma in cursa spre modernizarea educationala.
Acest demers inovator vine intr-un moment in care digitalizarea si integrarea tehnologiilor moderne in sistemul educational sunt prioritati majore, contribuind la adaptarea la schimbarile rapide ale societatii si la asigurarea unei educatii de calitate in era digitala.
Ministrul Educatiei a subliniat importanta monitorizarii continue a proiectului pilot, mentionand ca, in cazul in care rezultatele vor fi favorabile, extinderea utilizarii inteligentei artificiale in sistemul educational national va fi o directie clara de dezvoltare pe termen lung.