Ministrul Educatiei, Daniel David, a avut o intalnire oficiala foarte importanta pentru sistemul de invatamant din Romania, iar asta pentru ca este vorba despre reprezentantii Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision Romania. Aceasta intalnire a adus in prim-plan problemele si solutiile propuse de elevii din mediul rural, cu scopul de a imbunatati sistemul educational din Romania.
Ministrul Educatiei transmite ca elevii, cu varste intre 12 si 18 ani, au subliniat necesitatea introducerii gandirii critice ca disciplina distincta in scoli. Ei considera ca aceasta ar ajuta in procesul de analiza si luare a deciziilor informate, un aspect esential in dezvoltarea tinerilor.
A fost discutata imbunatatirea accesului la educatie prin doua directii principale: dezvoltarea unui sistem eficient de transport scolar si extinderea Programului National Masa Sanatoasa. Elevii au argumentat ca aceste masuri ar reduce abandonul scolar si ar crea conditii mai bune pentru invatare.
Ministrul Educatiei confirma si ca o alta propunere importanta a vizat introducerea interdisciplinaritatii in sistemul educational, astfel incat elevii sa poata face mai usor legaturi intre diferitele materii si sa beneficieze de o educatie aplicata si adaptata nevoilor actuale.
In acelasi context, reprezentantii elevilor au atras atentia asupra dificultatilor pe care acestia le intampina in alegerea disciplinelor optionale, solicitand ca aceste schimbari sa tina cont atat de nivelul de pregatire al profesorilor, cat si de nevoile reale ale elevilor.
O provocare inedita lansata ministrului Daniel David a fost aceea de a intra in lumea digitala a elevilor prin crearea de continut educational pe platforma TikTok si alte retele sociale. Ministrul a raspuns pozitiv acestei initiative, subliniind ca acest demers va deveni un pilon esential in combaterea pseudostiintei si a manipularilor din mediul online.
„Conform studiilor, nu exista diferente semnificative intre modul in care elevii din mediul urban si cei din mediul rural utilizeaza TikTok si alte retele sociale, ceea ce ofera oportunitatea de a reduce decalajele educationale prin promovarea unor materiale informative accesibile tuturor elevilor”, a declarat ministrul.
Ministrul Educatiei a apreciat propunerile primite si a mentionat ca obiectivul sau este realizarea unei reforme reale a invatamantului romanesc, cu un accent deosebit pe mediul rural. El a recunoscut ca exista provocari legate de infrastructura scolara si de pregatirea cadrelor didactice, dar a subliniat ca acestea sunt dificultati care pot fi depasite printr-o abordare strategica si sustinuta.
„Este necesara o abordare coerenta si sustinuta pentru a asigura un sistem educational echitabil si de calitate pentru toti copiii, indiferent de locul in care traiesc. Incerc sa inteleg cat mai bine functionarea sistemului de educatie prin discutii directe cu cei implicati in acest sistem, pentru a putea prezenta in luna mai un diagnostic, iar in baza acestuia, propuneri care sa reformeze sistemul in beneficiul tuturor actorilor implicati”, a concluzionat ministrul Daniel David.
Intalnirea dintre ministru si reprezentantii elevilor din mediul rural marcheaza un pas important spre construirea unui sistem educational mai incluziv si mai bine adaptat nevoilor actuale ale elevilor.