X

Vestile EXTRAORDINAR de Bune ale lui Sorin Grindeanu pentru Milioane de Romani privind Autostrazile

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, are vesti extraordinar de bune pentru milioane de romani din tara, iar asta pentru ca santierele Autostrazii Moldova (#A7) progreseaza intr-un ritm sustinut, in special pe sectorul cuprins intre Mizil si Adjud.

Sorin Grindeanu spune ca actualii constructori sunt bine mobilizati pe toate loturile, dar mai ales pe segmentul Mizil-Pietroasele, unde lungimea de 28,35 kilometri este deja finalizata in proportie de 98,6%. Potrivit oficialilor, pentru a se putea circula in luna aprilie pe aceasta portiune, trebuie remediata cat mai rapid problema semnalata la pasajul de la kilometrul 20.

Pe Lotul Pietroasele-Municipiul Buzau, cu o lungime de 13,9 kilometri, constructorii turci au inregistrat un progres de aproximativ 40%. Este de asteptat ca lucrarile sa se incheie pana la finalul acestui an, moment in care traficul rutier va putea fi directionat cu usurinta de pe Lotul Buzau-Vadu Pasii.

Sorin Grindeanu afirma ca, pe acest din urma tronson, antreprenorul roman lucreaza la podul care traverseaza raul Buzau, incadrandu-se in termenele stabilite prin contract. In acelasi timp, intre Focsani si Bacau, pe o distanta de 95,9 kilometri, acelasi constructor roman a raportat stadii de executie variind intre 25% si 45%.

Sorin Grindeanu a subliniat ca, in mod cert, circulatia pe minim 49 de kilometri, intre Focsani si Adjud, va fi posibila chiar acest an, urmand ca in 2024 sa se poata parcurge intreaga Autostrada Moldovei, din Ploiesti si pana in Pascani, cu o lungime de 319 kilometri si finantata prin PNRR.

Ministrul Transporturilor a anuntat, de asemenea, semnarea contractului pentru constructia unui nou lot din sectorul montan al Autostrazii A8, cunoscuta si drept Autostrada Unirii. Lotul Ditrau-Grinties, care masoara 37,9 kilometri, va fi cel mai lung de pe acest traseu si va fi realizat de o asociere formata din firme romanesti si bosniace.

Cu o valoare de 6,14 miliarde de lei (fara TVA), proiectul va fi finantat prin Programul Transport 2021-2027 si reprezinta primul contract semnat de Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), noua entitate responsabila cu implementarea marilor proiecte de infrastructura.

Sorin Grindeanu subliniaza ca durata totala a contractului este de 54 de luni, dintre care 14 sunt alocate proiectarii si 40 pentru executia efectiva a lucrarilor. Traseul va cuprinde 63 de pasaje si 19 tuneluri, iar totalul acestor structuri reprezinta 57% din lungimea de ansamblu a lotului Ditrau-Grinties.

Prin realizarea acestui segment, se creeaza premisele pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere in zona de nord a tarii, contribuind totodata la cresterea sigurantei in trafic, inlesnind accesul catre regiuni mai izolate. Acest proiect se inscrie in eforturile mai ample de modernizare a retelei de transport.

Editorii iDevice.ro

This post was last modified on mart. 22, 2025, 1:38 PM 13:38

Disqus Comments Loading...