Microsoft isi continua traditia de a impinge limitele gaming-ului pe PC, aducand noi functii revolutionare de ray tracing in Windows 11 odata cu lansarea DirectX Raytracing (DXR) 1.2 la GDC 2025. Parteneriatul dintre Microsoft si gigantii din industria hardware – Nvidia, AMD, Intel si Qualcomm – promite o schimbare majora in modul de randare a jocurilor viitoare, datorita optimizarilor concepute special pentru generatiile actuale si urmatoare de procesoare grafice.
Conform anuntului oficial, DXR 1.2 introduce suportul pentru Opacity Micromaps (OMM) si Shader Execution Reordering (SER). Aceste doua tehnologii sunt proiectate pentru a valorifica la maximum capacitatile plăcilor video compatibile cu Windows 11, oferind o crestere semnificativa a performantelor in jocurile cu ray tracing.
Microsoft declara ca Opacity Micromaps poate aduce un spor de performanta de pana la 2,3 ori, in timp ce Shader Execution Reordering poate duce la o crestere de aproape 2 ori in anumite scenarii de randare.
Microsoft Confirma o Evolutie MAJORA pentru Windows 11 cu Noile Actualizari
Nvidia a confirmat deja ca va adopta ambele functii pe GPU-urile RTX intr-o versiune viitoare de driver, iar Intel si-a anuntat la randul sau sprijinul pentru SER, OMM urmand sa fie inclus atunci cand hardware-ul urmatoarei generatii va fi disponibil. Qualcomm a subliniat si ea compatibilitatea pentru aceleasi tehnologii, pregatind terenul pentru GPU-urile integrate de generatie viitoare.
In mod surprinzator, AMD nu a facut nicio declaratie referitoare la planurile de suport pentru OMM si SER in momentul prezentarii Microsoft DXR 1.2. Aceasta tacere a nascut intrebari cu privire la posibilitatea ca actuala serie de GPU-uri AMD RDNA 4 sa nu fie pe deplin compatibila cu noile functii.
Raspunsul final ramane inca invaluit in mister, insa anuntul Microsoft subliniaza clar intentia de a colabora indeaproape cu toti producatorii de hardware pentru a valorifica noul DXR 1.2 in Windows 11. Ramane de vazut cum va evolua suportul AMD in lunile urmatoare si in ce masura seria lor de placi video va implementa tehnologiile concepute pentru a revolutiona performanta ray tracing-ului pe PC.
Cert este ca, odata cu lansarea DirectX Raytracing 1.2, Microsoft marcheaza un nou pas inainte, confirmand angajamentul sau de a impinge limitele gaming-ului pe Windows 11 si de a aduce inovatii de top comunitatii de PC gaming.