X

Semnal de ALARMA Tras de Cristian Popescu Piedone pentru Milioane de Romani din Tara

Cristian Popescu Piedone, presedintele ANPC, trage un semnal de alarma extrem de serios pentru milioane de romani din toata tara la inceput de luna aprilie in legatura cu produsele etichetate ca fiind „de post”, iar asta pentru ca exista riscul ca multi romani sa un primeasca chiar ceea ce cred ca de fapt cumpara.

Cristian Popescu Piedone subliniaza importanta verificarii atente a etichetelor si a ingredientelor, pentru a evita produsele cu lapte praf, zer, ou sau alte componente de origine animala. „O alegere corecta va protejeaza sanatatea si respecta regulile postului”, precizeaza acesta.

Pentru a face cumparaturi in siguranta, presedintele ANPC recomanda cateva sfaturi esentiale: cumparati doar din locuri autorizate deoarece produsele provenite din surse nesigure pot fi depozitate in conditii neadecvate, ceea ce poate duce la alterarea lor si la riscuri pentru sanatate.

Verificati intotdeauna eticheta si asigurati-va ca produsul este 100% vegetal si ca nu contine ingrediente ascunse precum lapte praf, zer sau ou. Unele denumiri pot fi inselatoare, asa ca cititi cu atentie lista de ingrediente. Fiti atenti la data de expirare si nu achizitionati produse cu termen de valabilitate depasit sau modificat. Sanatatea dumneavoastra este prioritara.

Respectati conditiile de pastrare, deoarece depozitarea necorespunzatoare poate afecta rapid calitatea alimentelor, mai ales in perioada postului, cand este esential sa mentinem o dieta sanatoasa.

Cristian Popescu Piedone explica faptul ca au fost descoperite anterior diverse abateri, precum cozonac „de post” ce continea oua, „maioneza vegetala” cu galbenus de ou ori pizza „de post” cu cazeina din lapte. De asemenea, unele produse vegetale au inscriptionat „fara colesterol” – desi, in mod natural, produsele exclusiv vegetale nu contin colesterol.

ANPC anunta ca vor monitoriza indeaproape comertul pe toata durata postului si vor preleva probe din magazinele de specialitate. Astfel, consumatorii sunt sfatuiti sa ramana vigilenti si sa distribuie informatiile privind practicile incorecte, pentru a-i avertiza si pe altii.

Cristian Popescu Piedone aduce in atentie si platforma SAL, care ofera un canal direct de comunicare intre consumatori si operatorii economici, asigurand solutionarea transparenta si rapida a eventualelor litigii. Disputele pot fi rezolvate prin mijloace alternative, precum medierea – un dialog constructiv care sa duca la o intelegere amiabila – sau concilierea, ce presupune gasirea unei solutii echitabile, fara costuri suplimentare.

Aveti grija la produsele de post pe care le puneti in cosul de cumparaturi! Verificati etichetele, cereti detalii suplimentare cand aveti dubii si ramaneti informati pentru a va proteja sanatatea si a respecta traditiile din timpul postului.

Redactia iDevice.ro

Disqus Comments Loading...