Contractul cu Dispozitii de ULTIMA ORA Semnat de Sorin Grindeanu pentru Masuri Majore in Romania

Contractul Dispozitii ULTIMA ORA Semnat Sorin Grindeanu Masuri Majore Romania

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anuntat un pas major in modernizarea infrastructurii de transport din tara. Ministerul Transporturilor a semnat contractul pentru constructia ultimului tronson al Autostrazii Transilvania (A3), un proiect de o importanta capitala pentru dezvoltarea economica a Romaniei.

Sorin Grindeanu afirma oficial ca acest contract, evaluat la 6,62 miliarde lei (fara TVA), reprezinta cel mai scump acord de infrastructura rutiera incheiat pana in prezent in Romania si va fi executat de o asociere de constructori turci.

Tronsonul de autostrada, care leaga Poarta Salajului de Nusfalau pe o lungime totala de 41 km, va include si realizarea Tunelului Meses, cu o lungime de 2,89 km – cel mai lung tunel rutier construit pana acum in tara. Proiectul este finantat prin Programul Transport 2021-2027 si prevede finalizarea lucrarilor intr-un termen de 78 de luni, impartit in 18 luni pentru perioada de proiectare si 60 de luni pentru perioada de executie.

Sorin Grindeanu explica faptul ca, pe traseu vor fi ridicate, de asemenea, 65 de viaducte, poduri si pasaje, ce vor acoperi o lungime totala de 13 km. Paralel cu proiectul rutier national, ministrul Grindeanu a anuntat si inceperea lucrarilor la galeriile de metrou pentru prima sectiune a Magistralei 6 (M6), un alt proiect strategic ce implica o investitie de 7,8 miliarde lei (fara TVA).

Magistrala, cu o lungime de 14,2 km, va conecta 12 statii, deservind traseul dintre 1 Mai si Aeroportul Otopeni, prin doua sectiuni distincte. Prima sectiune, denumita 1 Mai-Tokyo, are o lungime de aproximativ 7 km si va cuprinde 6 statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Banesa, Aeroport Banesa si Tokyo.

Sorin Grindeanu dezvaluie si ca lucrarile de foraj au luat start, iar primul TBM a fost deja amplasat in galerie la Banesa, pe amplasamentul viitoarei statii de metrou “Tokyo”. Asocierea de constructori turci responsabila de aceasta sectiune a inregistrat un progres de peste 27% in santier, cu obiectivul de a finaliza structura de rezistenta pana in anul 2028.

A doua sectiune, ce va acoperi traseul de la Tokyo la Aeroportul Otopeni, se intinde pe 7,6 km si va include 6 statii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroport Otopeni. In acest caz, lucrarile pentru structura de rezistenta trebuie finalizate pana la sfarsitul anului 2027.

In paralel cu lucrarile de infrastructura, a fost incheiat un contract separat in valoare de 1,7 miliarde lei (fara TVA) pentru executia finisajelor, cai de rulare si instalatii necesare operarii Magistralei 6. Sorin Grindeanu a subliniat ca aceste proiecte sunt esentiale pentru imbunatatirea legaturilor dintre vest, centru si nordul Romaniei, facilitand o mobilitate mai eficienta a persoanelor si a bunurilor.

Sorin Grindeanu confirma ca investitiile din infrastructura rutiera si cea urbana vor stimula cresterea economica si vor transforma modul in care circula transportul in tara. Finantarea acestor proiecte este asigurata prin combinatia de fonduri din PNRR, imprumuturi de la Guvernul japonez prin JICA si Bugetul de Stat.

Anunturile de astazi marcheaza un moment historic in dezvoltarea infrastructurii Romaniei, punand bazele unei retele de transport moderne si integrate, care vor raspunde atat nevoilor economice, cat si celor ale cetatenilor din intreaga tara.

author avatar
Redactia iDevice.ro