DACIA Duster ramane un etalon al robustetii si al practicabilitatii in segmentul SUV, insa modelul pe care spera multi romani sa il vada pe strazile din tara si strainantate, este departe, deoarece nu vom vedea prea curand o versiune full electric din partea producatorului roman.
DACIA Duster se bucura de succes foarte mare la nivel global, dar desi trendul se indreapta rapid spre masini electrice, DACIA inca isi concentreaza resursele pe modele compacte si accesibile, precum Spring, evitand transformarea Duster intr-un SUV electric peste noapte.
Constructorul de la Mioveni a dat de inteles in repetate randuri ca DACIA Duster, datorita caroseriei sale solide si destinatiei off-road usoare, nu se preteaza cu usurinta la adoptarea unei motorizari complet electrice fara a sacrifica autonomia si capacitatea de tractare. In prezent, in gama DACIA exista deja versiunea plug-in hybrid pentru Duster si un concept modern numit Bigster, insa electrificarea full ramane o chestiune de durata si costuri, considerata nejustificata pe termen scurt.
Strategia DACIA in materie de electrificare mizeaza pe gama Spring si derivatii ale sale, un city-car electric care beneficiaza de platforma accesibila si cerinta redusa de baterii de capacitate mare. Spring a demonstrat ca, prin simplificare si reducere de costuri, se poate oferi o masina electrica adecvata traficului urban, cu pret competitiv si costuri de intretinere minime. Acest model se afla deja pe sosele si confirma directia pe care o va urma producatorul.
DACIA Duster: Modelul pe care SPERA Multi Romani sa-l Vada, are Sanse Mici de Lansare
Transformarea DACIA Duster intr-un vehicul electric ar impune o baterie de capacitate substantiala pentru a mentine performantele off-road si autonomia pe drumuri neasfaltate. Mentinerea unui pret de vanzare accesibil, principala calitate asociata Duster, ar deveni un obiectiv greu de atins. Astfel, Dacia prefera sa ofere in continuare varianta PHEV, care imbina avantajele electrice cu renumitul motor pe benzina, permitand rularea pe distante mici in modul electric si revenirea rapida la mersul conventional.
Deasemenea, viitorul apropiat al marcii include extinderea familiei Bigster, un SUV de dimensiuni medii conceput pentru pietele emergente si europene. Desi se discuta despre o versiune hibrida plug-in pentru Bigster, electricizarea totala va astepta fie o revizie majora a platformei, fie scaderea costurilor bateriilor la un nivel care sa nu inflacareze pretul final al masinii.
DACIA si Renault Groupe vizeaza atingerea unei cote semnificative pe segmentul electric, insa prioritatea ramane segmentul mic-urban. Modelele de volum vor fi electrificate treptat, in paralel cu aparitia unor sisteme de stocare mai ieftine si mai eficiente. In aceste conditii, DACIA Duster va ramane un model emblematic cu motoare termice si hibrid plug-in, destinat celor care cauta un SUV robust, versatil, dar si accesibil ca pret de achizitie si costuri de exploatare.
Clientii pasionati de DACIA Duster pot astfel sa se bucure in continuare de caracterul sau practic si adaptabil la drumurile dificile, fara a astepta un Duster electric care, desi atractiv din punct de vedere al trendului, nu se aliniază in acest moment cu planurile strategice ale brandului. Prioritizarea modelelor compacte si electrice de oras, precum Dacia Spring, reflecta o viziune clara: electrificarea nu inseamna intotdeauna micsorarea pretului, iar Duster ramane dedicat utilitatii si durabilitatii intr-o lume in schimbare.
This post was last modified on apr. 24, 2025, 7:27 AM 07:27