Google Chrome este in centrul unei extrem de importante miscari care ar putea reconfigura fundamentul industriei de internet, iar asta pentru ca faza de remediere a procesului SUA vs. Google a inceput oficial luni, dupa ce judecatorul Amit Mehta a confirmat anul trecut ca Google detine un monopol in domeniul cautarii online.
Propunerea Departamentului de Justitie al SUA prevede divizarea browserului Google Chrome din grupul de produse Google, un pas menit sa stimuleze concurenta si sa limiteze puterea gigantului de la Mountain View. Aceasta decizie ramane sub semnul intrebarii, avand in vedere intentia Google de a face recurs impotriva hotararii, ceea ce poate prelungi batalia juridica pentru luni, daca nu ani de zile.
Nick Turley, sef de produs pentru ChatGPT in cadrul OpenAI, a declarat in fata instantei ca OpenAI ar fi interesata sa achizitioneze Google Chrome, in cazul in care browserul ar fi scos la vanzare sau divizat. Marturia vine ca un semnal clar al ambitiilor companiei de a-si consolida pozitia intr-un segment dominat de puterea infrastructurii Google Chrome, care detine o cota de piata de peste 60% la nivel global.
Google Chrome: Anuntul OpenAI care a ZGUDUIT Internetul si poate Reconfigura Tot ce Stiam
Potrivit reprezentantilor OpenAI, integrarea tehnologiei de baza a browserului ar putea imbunatati experienta utilizatorilor ChatGPT, permitand acces rapid si eficient la resurse web direct din interfata de chat.
Turley a mai dezvaluit ca, in urma cu un an, OpenAI a initiat discutii cu Google pentru un posibil parteneriat care sa permita ChatGPT sa foloseasca API-ul de cautare Google. Desi ChatGPT poate prelua informatii de cautare via Bing, sefii OpenAI au semnalat “probleme semnificative de calitate” cu ceea ce au numit “furnizorul nr.1”, aluzie directa la Microsoft si parteneriatul sau cu OpenAI.
Mesajul oficial al companiei, prezentat in instanta, sublinia ca accesul direct la API-ul Google ar fi facilitat dezvoltarea unui produs mai robust si mai precis. In acelasi timp, OpenAI se afla intr-un proces accelerat de construire a propriului index de cautare, cu obiectivul initial de a gestiona 80% din cererile ChatGPT pana la sfarsitul anului 2025.
Turley a recunoscut ca termenul ar putea fi prelungit cu cativa ani, avand in vedere complexitatea tehnologiei si volumul imens de date necesare pentru un index competitiv. Pana atunci, utilizatorii ChatGPT vor continua sa se bazeze pe Bing, iar prospectul unui viitor OpenAI cu propriul motor de cautare ramane o tinta ambigua. In urmatoarele luni, recursul Google si posibila separare a Chrome vor influenta decisiv peisajul browserelor si serviciilor de cautare online.
This post was last modified on apr. 24, 2025, 5:01 PM 17:01