Posta Romana, cea mai mare si mai importanta companie nationala de curierat din toata Romania la ora actuala, a decis ca este momentul sa reactioneze in mod public dupa aparitia unor articole care sugerau ca operatorul national de servicii postale ar fi livrat scrisori personalizate cu insemnele lui George Simion, candidatul AUR, Aliantei pentru Unirea Romanilor, la alegerile prezidentiale din mai 2025.
Posta Romana precizeaza ca distribuirea plicurilor s-a facut in baza unui contract comercial platit si ca respectivul contract nu a fost incheiat cu AUR sau cu George Simion, ci de catre o alta entitate, astfel ca se considera importanta aceasta diferentiere pentru a-i informa in mod corect pe toti romanii.
Reprezentantii Companiei Nationale subliniaza ca societatea actioneaza pe o piata libera, concurentiala, se autofinanteaza din relatiile cu clientii si nu primeste fonduri de la bugetul de stat. “Suntem deschisi oricaror colaborari de afaceri care contribuie la cresterea cifrei noastre de afaceri”, arata comunicatul, accentuand ca fiecare parteneriat este evaluat exclusiv din perspectiva beneficiilor economice.
Posta Romana afirma si ca pentru a contracara suspiciunile ca baza de date a Postei Romane ar fi fost folosita in scop electoral, compania citeaza articolul 28 din Constitutia Romaniei, care garanteaza secretul corespondentei, si confirma ca mentine standarde stricte de confidentialitate in toate operatiunile. “Respingem categoric orice acuzatie privind accesul neautorizat la datele clientilor”, precizeaza operatorul postal.
Cu o istorie de 162 de ani, Posta Romana isi afirma atasamentul fata de valorile democratice si reitereaza ca nu doreste asocierea cu niciun partid politic. Conducerea subliniaza ca reputatia serviciului postal national este esentiala si ca, tocmai de aceea, transparenta si neutralitatea raman prioritati. In plus, compania aminteste ca a obtinut recent profituri record din servicii de e-commerce, dovada ca orientarea catre client ramane prioritatea strategica pentru viitor.
Analistii din piata de comunicare observa ca, in contextul apropiatei campanii pentru prezidentiale, orice serviciu de distributie de materiale electorale devine subiect sensibil. Declaratiile Postei Romane urmaresc sa limiteze impactul negativ asupra imaginii companiei si sa reafirme rolul sau strict logistic, independent de disputele politice.