In Q4 2012 Apple a vandut aproape 23 de milioane de tablete iPad, un record intern si mondial in ceea ce priveste vanzarea acestui gen de produse, insa asta nu i-a asigurat o cota de piata de peste 50% la nivel global. Cei de la IDC sustin ca in ultimele 3 luni ale anului trecut, cele 23 de milioane de tablete iPad ar fi adus companiei Apple o cota de piata de 43.6%, cu aproape 8% mai mica decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. Samsung a reusit sa isi dubleze cota de piata detinuta anul trecut, Amazon a pierdut cateva procente, Asus si-a dublat cota de piata, iar Barnes & Noble a avut soarta celor de la Amazon, inregistrand o scadere puternica.
In Q4 2012 s-au vandut 52.5 milioane de tablete cu aproape 23 de milioane mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2011, si asta a generat modificarile substantiale pe care le vedem in tabelul de mai sus. Desi Apple a vandut mai multe tablete decat anul trecut, scaderea cotei sale de piata se datoreaza cresterilor in vanzari inregistrate de catre Samsung, Amazon, ASUS, etc, si era normal ca Apple sa ajunga in aceasta situatie. Apple are deocamdata o pozitie comfortabila pe piata tabletelor, cota sa de piata fiind de aproape 3 ori mai mare decat cea a urmatorului competitor, insa e greu de crezut ca va mai trece vreodata de 50%.