Desi Samsung a vandut mai multe smartphone-uri decat Apple in Q4 2012 in ceea ce priveste o comparatie pentru dispozitivele conectate la internet(PC-uri, laptop-uri, tablete, smartphone-uri) diferenta dintre cele doua companii nu este chiar atat de mare. In aceste 4 categorii de produse, Apple a reprezentat 20.3% din totalul unitatilor vandute, cei de la Samsung avand 21.2% din piata, diferenta dintre cele doua companii fiind de mai putin de 1%. Partea interesanta este ca pentru Apple avem o crestere a cotei de piata de la 15.1% la 20.3%, in timp ce in cazul Samsung cota de piata a scazut de la 21.8% la 21.2%.
Looking specifically at the results for the fourth quarter of 2012 (4Q12), combined shipments of desktop PCs, notebook PCs, tablets, and smartphones was nearly 378 million and revenues were more than $168 billion. In terms of market share, Apple significantly closed the gap with market leader Samsung in the quarter, as the combination of Apple’s iPhone 5 and iPad Mini brought Apple up to 20.3% unit shipment share versus 21.2% for Samsung. On a revenue basis for the fourth quarter, Apple continued to dominate with 30.7% share versus 20.4% share for Samsung.
In ceea ce priveste incasarile, Apple a adunat 30.7% din banii generati de vanzarea acestor produse, Samsung incasand doar 20.4% din total, iar in final asta conteaza cel mai mult. Apple vinde din ce in ce mai multe produse, incepe sa isi ajunga din urma concurenta la vanzari totale, pe segmente de piata fie este lider, fie se claseaza pe pozitii fruntase, insa cand vine vorba de incasari sau profit, nimeni nu o poate egala. Principala problema a competitorilor Apple este faptul ca deocamdata nu pot egala banii castigati de companie, desi poate o vor intrece in ceea ce priveste vanzarile.